כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

חובות משקי הבית בינואר הגיעו ל-365 מיליארד שקל

ייסוף השקל בינואר גרע 5 מיליארד שקל מחוב המגזר העסקי; משקי הבית לא נהנו מהייסוף והחובות לדיור גדלו ב-500 מיליון שקל; הריביות במסלולים הצמודים ירדו

  • ג' ניסן התשע"ב
חובות משקי הבית בינואר הגיעו ל-365 מיליארד שקל

יתרת החוב של המגזר העסקי ירדה בחודש ינואר ב-1.7 מיליארד שקל לרמה של 771 מיליארד שקל. העסקים בישראל גייסו חוב נטו בהיקף של 3.5 מיליארד שקל, בעיקר באמצעות הלוואת מהבנקים, אולם ייסוף השקל ב-2.3% בינואר גרע כ-5 מיליארד שקל מיתרת החוב הכוללת של המגזר. כך עולה מנתונים שמפרסמת היום החטיבה למידע וסטטיסטיקה של בנק ישראל.

מהתפלגות החוב לפי בסיסי הצמדה עולה כי 27% מהחוב של המגזר העסקי צמוד למט"ח. שוויו השקלי של חוב זה קטן ככל שהשקל מתחזק ביחס למטבעות האחרים. בנוסף, כ-40% מהחוב אינו צמוד למדד ו-34% מהחוב צמוד למדד. זאת לאחר שמתחילת 2008 חלה עלייה של כ-10 נקודות האחוז במשקל החוב הלא צמוד, מרביתה על חשבון קיטון במשקל החוב הצמוד למדד.

משקי הבית לא נהנו מייסוף השקל בצורה דומה ויתרת החוב שלהם עלתה בחודש ינואר בכ-600 מיליון שקל - 500 מיליון מתוכם כתוצאה מגידול ביתרת החוב לדיור. נכון לסוף החודש, עומדים סך החובות של משקי הבית על כ-365 מיליארד שקל, 259 מיליארד שקל מתוך כך חובות משכנתא.

בחודש פברואר נמשך הגידול בהיקף החוב לדיור. נטילות משכנתאות חדשות הסתכמו בכ-3 מיליארד שקל, בדומה לביצועים בחודש ינואר אך נמוך מהממוצע החודשי בשנת 2011 - שעמד על כ-3.7 מיליארד שקל בחודש.

עם זאת, עלות החוב למשקי הבית נמצאת בתהליך ירידה: בחודש פברואר נרשמה ירידה של כ-0.2 נקודות האחוז בריבית על משכנתאות חדשות במסלולים הלא צמודים. בריבית על משכנתאות חדשות צמודות למדד לא נרשם שינוי.,
כסף חובות משקי בית דיור משכנתאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד