ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ריבית בנק ישראל תישאר 2.5% גם באפריל

שי לחג לבעלי המשכנתאות - גם החודש תישאר ריבית בנק ישראל ברמה של 2.5% • הסיבה המרכזית: "השווקים לא מתמחרים העלאת ריבית השנה באף בנק מרכזי"

סטנלי פישר
סטנלי פישר

בשורה משמחת לנוטלי המשכנתאות: בהודעה שפרסם היום (ב) בנק ישראל, מודיע הנגיד סטנלי פישר, כי הריבית לחודש אפריל תישאר ברמתה הנמוכה של 2.5%.

בבנק ישראל מסבירים את הצעד: "הנתונים שהתווספו החודש מצביעים על התייצבות קצב התרחבות הפעילות ברמות שאפיינו את הרביע האחרון של 2011. באומדני הציפיות השונים לגבי הפעילות הכלכלית חל שיפור והם מצביעים על שיפור מסוים בשיעור הצמיחה. על רקע זה, עדכנה חטיבת המחקר את תחזיותיה לצמיחה בשנת 2012 לרמה של 3.1% לעומת התחזית שפורסמה לפני 3 חודשים שעמדה על 2.8%; התחזית ל-2013 היא לצמיחה של 3.5%".

עוד מציינים בבנק: "ההתפתחויות בכלכלה העולמית ובשוקי ההון העולמיים החודש הפחיתו את הסיכונים להידרדרות משמעותית בפעילות הכלכלית באירופה ובארה"ב בזמן הקרוב. נתוני המאקרו בארה"ב הפתיעו ברובם לטובה; כלכלת ארה"ב צמחה ברביע הרביעי ב-3%. בגוש האירו, לעומת זאת, נרשמה התכווצות בשיעור של 0.3%. נתוני המאקרו במשקים המתעוררים מעורבים אך ממשיכים להעיד על האטה מתונה בצמיחתם.

"רמות הריבית במשקים המובילים נותרו נמוכות והשווקים לא מתמחרים העלאת ריבית בשנה זו באף אחד מהבנקים המרכזיים של המדינות המפותחות הגדולות. ה-Fed וה-ECB הותירו החודש, כצפוי, את הריבית ללא שינוי. ה-Fed הצהיר כי בכוונתו לשמור על רמת הריבית האפסית לכל הפחות עד לסוף 2014. ה-ECB הפעיל תוכנית הרחבה נוספת הכוללת הזרמת נזילות משמעותית לבנקים בגוש".

לסיום מבטיחים בבנק: "בנק ישראל ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות במשקים הישראלי והעולמי ובשווקים הפיננסיים. בנק ישראל ישתמש בכלים העומדים לרשותו על מנת להשיג את מטרותיו – יציבות מחירים, עידוד התעסוקה והצמיחה, ותמיכה ביציבות המערכת הפיננסית – ובהיבט הזה, ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בשוקי הנכסים".
ריבית משכנתא בנק ישראל פישר דירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד