ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

המשפחה החרדית נמחקה: אב וחמשת ילדיו נספו

בשריפה שפרצה ברחובות נספו גיא שאער וחמשת ילדיו, בגילאי שנה עד 11 - משפחה חרדית המשתייכת לעדה התימנית • האב ניסה להצילם - ונספה • עד: "האימא זעקה לעזרה"

מהדירה לא נותר דבר. תמונת אילוסטרציה: פלאש 90
מהדירה לא נותר דבר. תמונת אילוסטרציה: פלאש 90



משפחה שלמה נמחקה: בשריפה שפרצה אמש בדירת מגורים ברחוב ישראל נאג'רה ברחובות ניספו אבי המשפחה גיא שאער בן 38, וחמשת ילדיו - אליאב בן 11, אביתר בן 8, אמיתי בן 7, שירה בת 3, ואיתמר בן שנה ושמונה חודשים. בנוסף דווח על מספר נפגעים.

בשעה 21:59 התקבל דיווח במוקד מד"א מרחב איילון על שריפה שפרצה בשכונת אושיות ברחובות. הכוחות שהגיעו למקום איתרו שריפה בדירת מגורים, שם טופלו מספר נפגעים משאיפת עשן. במהלך הטיפול בשריפה, התברר כי בבניין הדו-קומתי קיימת דירת מרתף, שם מתגוררת משפחה חרדית.

צוותי מד"א, כיבוי ו'איחוד הצלה' שהוזעקו למקום, ביצעו סריקה ראשונית בדירה, שם אותרו שש גופות - האב וחמשת ילדיו.

"אותם הקב"ה לקח, אבל מה איתנו?" • הגר"ש קוק דומע
רשלנות או קצר חשמלי • החלה חקירת השריפה ברחובות
דמעות המתנדבים • "חזרתי הביתה ונישקתי הילדים"
לילה בזירה המדממת • האם זעקה:"כל הילדים שלי בתוך הדירה, הם נשרפים" • צפו

מחקירה ראשונית בזירת השריפה עולה, כי האש פרצה בזמן שהילדים היו לבדם בבית, בעוד הוריהם שהו בבית סמוך. ככל הנראה, האב מצא את מותו כשניסה לחלץ את ילדיו מתוך האש, מיד לאחר שראה את הלהבות עולות מדירת המשפחה. האם זעקה לעזרה וקראה לכוחות החירום.

צוות זק"א מרחובות נמצא במקום ומטפל בכבוד המת.

שבר על שבר: המשפחה רק קמה מה'שבעה'

מנכ"ל עיריית רחובות, דורון מילברג, סיפר כי אם המשפחה שנספתה בשריפה קמה מ'שבעה' בימים האחרונים. אם המשפחה עובדת במערכת החינוך העירונית. "מכה אחר מכה, העייריה נערכת לטפל במשפחה המורחבת", אמר.

אחיה של אם המשפחה, שניצלה מהשריפה, אמר לכלי התקשורת בבכי: "אסון כבד נפל על המשפחה".

תושב רחובות סיפר בכאב ל'בחדרי חרדים', כי מדובר במשפחה חרדית מוכרת, אשר ילדיה למדו בתלמוד-תורה הרא"ם של החינוך העצמאי.

יו"ר 'איחוד הצלה' רחובות, מיכה שולם, סיפר בראיון לאתר 'בחדרי חרדים', כי מדובר בדירת חדר קטנה, שם התגוררו הזוג עם חמשת ילדיהם הקטנים. רופא 'איחוד הצלה' מבית גמליאל, הוזעק למקום כדי לקבוע את מותם.

אלי בין, מנכ"ל מד"א, ששהגיע לזירה, אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "מהדיווח שאני קיבלתי באופן אישי מדובר באיש שהוצא מתוך המבנה כשהוא בוער ומעלה עשן", סיפר, "לצערינו מדובר בשישה הרוגים בהם חמישה ילדים ומבוגר. כעת צוותי מד"א מטפלים בבני משפחה נוספים שמקבלים את הבשורה בצורה הקשה ומגיבים בהתאם".

"מדובר באירוע הקשה ביותר מזה עשור שאני מתנדב בארגון זק"א", אומר יעקב פיטרמן מתנדב זק"א שפלה. "קיבלנו את הדיווח ממוקד המבצעי של זק"א על שריפה מאחורי בית פרטי ברחוב נגארה ברחובות, צוות זק"א שפלה שהגיעו למקום קיבלו דיווח ראשוני מצוות הכיבוי שישנם לכודים במצב קשה. המתנדבים של מד"א וזק"א שנכנסו בליווי הכיבוי נחשפו למחזה הנורא ביותר, ילדים ותינוקות ללא רוח חיים לאחר שנשרפו ונחנקו באש.

"לאחר שהמקום נבדק על ידי הכבאים ונמצא שאין עוד לכודים או פצועים. נכנסנו שוב לזירה הקשה וטיפלנו בגופות ההרוגים. אמבולנסים של זק"א ואמבולנס חולון העבירו את הגופות למכון. צוות מתנדבים מזק"א מרכז פועלים בתוך הדירה לאיסוף הממצאים"

הוקם צוות לחקירת השריפה

רש"פ גמליאל פדידה, קצין מבצעים בתחנת כבאות רחובות, סיפר כי הכוחות שהגיעו למקום הבחינו ביחידת דיור שנמצאת מאחורי בית פרטי. הם פרצו לתוך הדירה, והחלו בכיבוי השריפה. "תוך כדי הסריקה הבחינו בילדים ובאב. הבנו שיש לכודים, ונערכנו לארוע קשה הרבה יותר משנדמה בתחילה".

פדידה הוסיף כי רוב ההרוגים מתו כתוצאה משאיפת עשן, וכי עדיין לא ברור מה גרם לשריפה. "יתכן שמדובר במכשיר חשמלי, אבל עדיין לא פתחנו בחקירה. מדובר ביחידה חד קומתית, עם שני חדרים. כל הילדים ישנו בחדר אחד", אמר.

סגן ניצב יאיר חצרוני, מפקד תחנת רחובות, מסר כי "מדובר באירוע טראגי, קשה מאוד". לדבריו: "כוחות משטרה וכיבוי שהגיעו למקום פרצו למבנה שבו יש שני חדרים. במקום אותרו חמש גופות של ילדים ומבוגר אחד. הבאנו לזירה מעבדה ניידת כדי לבדוק מה קרה באותו אירוע. הילדים ישנו ככל הנראה בזמן שפרצה השריפה".

מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב בנצי סאו, הורה על הקמת צוות חקירה מיוחד לחקירת נסיבות השריפה.

צילום: מאיר חג'בי - סוכנות הידיעות "חדשות 24"





















שריפה רחובות הרוגים אסון חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד