י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

תמו ימי ה'שבעה' • מה יעשו משפחות הנרצחים?

ה'שבעה' על 'קדושי טולוז' הסתיימה • אווה סנדלר תשוב מחר לצרפת ותנסה לשקם את חייה • משפחת מונסנגו תשהה בחג בארץ - ותנסה להתעודד • אבי המחבל: אתבע את צרפת

משפחת סנדלר בימים יפים יותר. צילום: בחדרי חרדים
משפחת סנדלר בימים יפים יותר. צילום: בחדרי חרדים

במלאות ימי השבעה עלו היום בני משפחת סנדלר ומונסונגו כשהם מלווים בבני משפחה רבים ומכרים שהגיעו במיוחד מצרפת לקבריהם של יונתן, אריה וגבריאל והילדה מרים בת ה-8 השם יקום דמם, בכדי להיפרד שוב מהילדים הטהורים והזכים שנטבחו על קידוש ה'

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביום רביעי הקרוב ישובו בני המשפחות למקום מגוריהם בצרפת.

משפחת מונסונגו, צפויה לחזור לשהות בארץ לימי חג הפסח כדי לקבל עידוד וחיזוק מבני המשפחה המתגוררים בישראל. מיד לאחר ימי הפסח יחזרו לטולוז בצרפת. אב המשפחה, יעקב יחזור לשמש כמנהל בית הספר 'אוצר התורה' שבסמוך אליו אירע הפיגוע.

כפי שדווח בתחילת השבוע ב'בחדרי חרדים', האלמנה, אווה סנדלר תקבל החלטה בימים הקרובים יחד עם הוריה האם להעתיק את מקום מגוריה לפריז יחד עם בני המשפחה כולה. או שמא לעבור להתגורר חזרה בישראל.

בתוך כך, משטרת צרפת מאשרת כי קיבלה כרטיס זיכרון המכיל את קטעי הוידאו המתעדים את הרצח המזוויע ומכתב שבו לוקח הצעיר ממוצא אלג'יראי אחריות על רצח ארבעת היהודים בפיגוע ביום שני שעבר ועל שלושת החיילים כמה ימים קודם לכן.

עוד נודע כי צילומי הוידיאו נשלחו בדואר למשרדי רשת הטלוויזיה 'אל ג'זירה'.

לדברי גורם משטרתי, התאריך שהופיע על המעטפה שנשלחה ל"אל ג'זירה" היה יום רביעי שעבר. באותו יום כבר כיתרה המשטרה הצרפתית את ביתו של המחבל שבטולוז ואחת ההערכות היא שמראח קיבל סיוע מאדם נוסף.

רשת "אל-ג'זירה" לא שידרה את חומרי הווידאו, אך מקור משטרתי העריך כי שמרה לעצמה עותק של תיעוד מעשי הרצח. עדי ראייה וחוקרי היחידה למלחמה בטרור אמרו כי מראח תיעד את התקיפות האכזריות באמצעות מצלמה מסוג Go-Pro שהייתה תלויה על חזהו.

בינתיים, אביו של המחבל הודיע כי בכוונתו להגיש תלונה באלג'יריה נגד ממשלת צרפת בגין הרג בנו. לטענתו, "הם יכלו לעצור אותו בחיים, לנטרל אותו באמצעות גז מדמיע ולעצור אותו. הם העדיפו להרוג אותו".
אוצר התורה טולוז מוחמד מראח הר המנוחות אל ג'זירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד