כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מחירי הבתים בארה"ב בשפל של 9 שנים; ירידה בבטחון הצרכנים

מדד קייס-שילר ירד ב-3.8% בשנה החולפת; מדד בטחון הצרכנים ירד ל-70.2 נקודות לעומת 71.6 בחודש הקודם

  • ד' ניסן התשע"ב
צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

מחירי הבתים בארה"ב ירדו לשפל של תשע שנים, אולם הירידה היתה המתונה ביותר זה שלושה חודשים, ומדד בטחון הצרכנים ירד בשיעור חד מהצפוי אולם נותר קרוב לרמתו הגבוהה ביותר זה שנה, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

מדד S&P/קייס-שילר, העוקב אחרי מחירי הבתים ב-20 ערים גדולות בארה"ב, ירד בינואר ב-3.8% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, לשפל של תשע שנים. הירידה של המדד, זה החודש החמישי ברציפות, תאמה את תחזיות הכלכלנים. שיעור הירידה במחירי הבתים בינואר היה המתון ביותר זה שלושה חודשים. נתוני חודש דצמבר תוקנו כלפי מטה לירידה של 4.1% לעומת ירידה של 4% שעליה דווח במקור. במחיר הבתים ב-16 מתוך 20 הערים הגדולות בארה"ב ירדו בחודש ינואר.

"אנחנו מתחילים לראות תמונה קצת פחות שלילית", אמר שון אינקרמונה, כלכלן בכיר בחברת 4Cast בניו יורק. "ראינו התקדמות קלה לעומת רמות מאוד נמוכות, אך עדיין יש דרך ארוכה מאוד". יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר אתמול כי אף שהוא מעודד מהירידה באבטלה בארה"ב, הבנק יצטרך להשאיר את הריביות נמוכות עד שיראה התקדמות נוספת.

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב ירד בחודש מארס לרמה של 70.2 נקודות לעומת רמה של 71.6 נקודות בפברואר - שיא של שנה - מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של המדד במארס לרמה של 70.1 נקודות לעומת רמה של 70.8 נקודות שעליה דווח במקור בחודש פברואר.
בתים ארה נדל שפל 9 שנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד