כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אפל מתכננת להגדיל השקעותיה בסין

טים קוק מבקר בימים אלה בסין ונפגש עם גורמים בכירים במדינה, בהם ראש עיריית בייג'ין

  • ד' ניסן התשע"ב
טים קוק. צילום: בלומברג
טים קוק. צילום: בלומברג

ענקית הטכנולוגיה אפל הצהירה כי היא מתכננת להגדיל את השקעותיה בסין, מטרה שלשמה נסע מנכ"ל החברה, טים קוק, לביקור במדינה. "לקוק היו פגישות נהדרות" עם בכירים בסין, אמרה קרוליין וו, דוברת אפל בסין, לבלומברג, אך לא פירטה עם מי נפגש.

סין היא השוק השני בגודלו של אפל אחרי ארה"ב, אמר קוק באוקטובר. ביקורו נערך כמעט שלושה חודשים לאחר שקהל צרכנים השליך ביצים על חנות אפל בסנליטון שבבייג'ין לאחר שלא נפתחה ביום הראשון למכירת אייפון 4S. הביקוש לאייפון בסין היה מדהים והחברה "לא הימרה גבוה מספיק", אמר קוק בינואר.

"סין מאוד חשובה לנו ואנחנו מצפים בכיליון עיניים להשקעות נוספות וצמיחה כאן", אמרה וו, אך לא סיפקה פרטים לגבי השקעות פוטנציאליות של אפל בסין. קוק נפגש אתמול עם ראש עיריית בייג'ין, גו ג'ינלונג, אשר הביע תקווה כי אפל "תעמיק את שיתוף הפעולה, כדי להשיג פיתוח טוב יותר", דיווח העיתון "בייג'ין דיילי". קוק השיב כי אפל תפעל לחיזוק שיתוף הפעולה והרחבת השוק.

מלבד פתיחת חנויות נוספות בסין, תחומים נוספים שבהם עשויה אפל להשקיע במדינה הם הגדלת צוות עובדיה, מעריך דיוויד וולף, מנכ"ל חברת הייעוץ וולף גרופ אסיה. לדבריו, קוק עשוי לשקול גם רכישה של מפעלים או מתקני מחקר במדינה. פוקסקון, היצרנית הגדולה ביותר בעולם של רכיבים אלקטרוניים, מייצרת את האייפון עבור אפל.

אפל כמעט הכפילה את בסיס הלקוחות הפוטנציאלי של האיפון החודש כאשר חתמה על חוזה עם מפעילת הסלולר צ'יינה טלקום, שלה 41.2 מיליון מנויים ברשת הדור השלישי. צ'יינה מובייל, מפעילת הסלולר הגדולה בעולם במונחי מנויים, לא מציעה את האייפון.
טים קוק אפל סין ביקור ג'אדג'ט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד