י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ה-OECD קורא לגוש היורו להגדיל את מנגנוני החילוץ לטריליון יורו

דו"ח של הארגון קרא למדינות אירופה לבצע רפורמות לעידוד הצמיחה; צופה צמיחה של 0.2% השנה בגוש היורו

  • ד' ניסן התשע"ב
ה-OECD קורא לגוש היורו להגדיל את מנגנוני החילוץ לטריליון יורו

17 מדינות גוש היורו צריכות להגדיל את "חומת האש" שלהן לטריליון יורו (1.3 טריליון דולר) לפחות, כדי לשוב לצמיחה, כך אמר היום הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD).

משבר החוב של גוש היורו רחוק מלהסתיים, למרות הרגיעה בשווקים הפיננסיים, נכתב בדו"ח שפרסם היום ה-OECD. הארגון הזהיר כי המערכת הבנקאית בגוש היורו עדיין חלשה, רמות החוב ממשיכות לעלות והממשלות לא עומדות ביעדי התקציב. ה-OECD צופה צמיחה של 0.2% בלבד בגוש היורו ב-2012, תחזית אופטימיות יותר לעומת קרן המטבע הבינלאומית והנציבות האירופית, אשר מעריכות כי תירשם נסיגה בתמ"ג של גוש היורו.

אנחל גוריה, מזכ"ל ה-OECD, אמר כי ההתחייבויות האחרונות של מנהיגי אירופה לקרנות חילוץ בסך 500 מיליארד יורו (664 מיליארד דולר) אינן מספקות על מנת להשיב את אמון השווקים בגוש היורו. "חומת אש אמינה תספק לממשלות את מרווח נשימה שלו הן זקוקות כדי להתמקד בהחייאת הצמיחה הכלכלית של אירופה והתחרותיות", אמר גוריה בהצהרה שצורפה לדו"ח. "יש צורך כעת בפעולה נחושה להשבת האמון ולתמיכה בביקוש".

הדו"ח, אשר קורא לבצע רפורמות כלכליות במדינות מסוימות באירופה, טוען כי המדינות החלשות בגוש היורו יזדקקו לסיוע של יותר מטריליון יורו במהלך השנתיים הקרובות. גוריה אמר כי הסכום יסייע גם לעודד את הצמיחה. "אירופה בקיפאון", אמר. "היא צריכה לצאת מההילוך הראשון ולהפוך את הצמיחה לעדיפות העליונה".

גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, אותתה אתמול כי תתמוך בהגדלה זמנית של קרן החילוץ ל-700 מיליארד יורו (929 מיליארד דולר). ואולם מדובר בסכום נמוך בהרבה מהמלצתן של קרן המטבע הבינלאומית והנציבות האירופית, ויתכן שגם נמוך מכדי לשכנע כלכלות גדולות כמו סין וארה"ב לסייע לאירופה באמצעות הגדלת משאבי קרן המטבע.
oecd יורו חילוץ חבילה טריליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד