כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"הילדים שואלים: עם מי נשחק?" • היום שאחרי

מנהל בית הספר הרא"ם: "גם המורים צריכים ייעוץ" • הלקוחות באופטיקה של גיא ז"ל: "היה ישר כמו סרגל" • והשכנים ברחובות לא מעכלים • פרויקט מיוחד

השריפה, אמש. צילום: בחדרי חרדים
השריפה, אמש. צילום: בחדרי חרדים



"קרה אסון גדול בלילה", כך פתחו המחנכים והמורים בתלמוד תורה 'הרא"ם' ברחובות את הבוקר (ג') ומיד עברו לשאת פרקי תהילים לעילוי נשמתם של ששת בני משפחת שאער שנספו בשריפה.

שלושה מתוך חמשת ילדי המשפחה, נכנסו מדי בוקר בשערי בית הספר. הבוקר, מקומות הישיבה של אמיתי, אביתר ואליאב, נותרו מיותמים. השמועה על האסון הכבד עברה בין התלמידים. האווירה בבית הספר הייתה קשה מנשוא. התלמידים התקשו להאמין שחייהם של ששה, ובהם שלושה תלמידים, נגדעו ברגע אחד נורא.

בכיתה א', שבה למד אמיתי ז"ל, בכיתה ב' שבה למד אביתר ז"ל ובכיתה ו' בה למד אליאב, התחושה הייתה קשה פי כמה וכמה.

מנהל בית הספר, הרב אפרים וייס, משחזר בשיחה ל'בחדרי חרדים' את אשר אירע מרגע שקיבל את ההודעה על השריפה שפרצה בבית ברח' נג'ארה, דרך ההודעה שהועברה לתלמידי בית הספר לאחר מחשבה ארוכה והתייעצויות שונות - ועד לקבורתם של ששת בני המשפחה.

"ב-10 וחצי בלילה קיבלתי את ההודעה הראשונה על שריפה שפרצה בתוך בית פרטי ברחוב נג'ארה", הוא מספר. "בשלב ראשוני, לא היה לנו מושג במי מדובר, אך ידעתי שרבים מתלמידי בית הספר מתגוררים ברחוב זה.

"מאוחר יותר, כשהתבררו מימדי האסון, השקענו מחשבה ונועצנו ברב הראשי של העיר, הגאון רבי שמחה הכהן קוק לצד גורמי החינוך והרווחה בשאלה כיצד לפתוח את יום הלימודים".

כל תלמיד והסיפור שלו

ואכן, ב-7:30 בבוקר כבר התכנסו כל גורמי החינוך והרווחה, ובראשם רב העיר ומנהל בית הספר.

"הצוות קיבל הנחיה לומר לתלמידים שקרה אסון גדול במהלך הלילה וצריכים תפילות רבות לקדוש ברוך הוא", מספר וייס. "תלמידי בית הספר התפללו בכיתות ואמרו מספר פרקי תהילים ורק לאחר מכן שמעו המחנכים את התלמידים, כל אחד וסיפורו, כל תלמיד ותחושותיו הקשות".

הרב וייס מספר כי רוב התלמידים ידעו על האסון הקשה. "חבר מעביר לחבר. בכיתות בהן למדו ההרוגים באסון, נכנס הצוות הפסיכולוגי כדי להתמודד עם מצבים קשים יותר.

"שעתיים לאחר מכן, התכנסנו הצוות החינוכי כדי לשמוע גם את הרגשות האישיים של כל אחד ואחד מהמחנכים והמורים שצריכים לעמוד איתנים מול הכאב העצום של התלמידים.

"קיבלנו החלטה להיפגש עם גורמי החינוך והרווחה מדי כמה ימים בתקופה הקרובה", מספר הרב וייס, "כדי להעביר את התקופה הקשה הזו בדרך הקלה ביותר עבור התלמידים".

שירות חינמי

מחוץ לחנות האופטיקה "טוב עין" בבאר יעקב, שהייתה בבעלות האב גיא ז"ל, התאספו היום לקוחות ומכרים המומים, שקראו פרקי תהילים ולמדו משניות לעילוי נשמתם של הנספים בשריפה.

"גיא היה אדם נפלא, במשך כל השעות הפנויות בחנות הוא למד תורה", אמר אחד הלקוחות. "תמיד הוא היה נותן לנו שירות במסירות רבה. הוא לא הסכים לגבות תשלום מלקוחות נזקקים. הוא היה תמיד אומר ללקוחות את האמת, מעולם לא רימה אדם".

עם מי נשחק? שואלים הילדים

משה תם, יו"ר ועד שכונת נאג'רה בה התגוררה משפחת שאער, סיפר ל'בחדרי חרדים': "האמא נולדה כאן בשכונה, ובעלה גיא גר איתנו כאן ב-10 השנים האחרונות. קשה לדבר עליהם בלשון עבר, זה אבל כבד. זו הייתה משפחה מאוד צנועה, מכובדת ושקטה. רק לפני שבוע וחצי הם ישבו שבעה - בדירה שנשרפה אמש כליל. קשה מאוד לעכל את זה.

"שוחחתי עם הסבא והסבתא, הם פשוט לא מעכלים. אביבית חושבת שהיא בחלום, גם היא לא מעכלת", אומר משה כשהוא עצמו גם מתקשה להאמין. "לכל השכונה שלנו קשה מאוד לקבל את הבשורה המרה הזאת. הילדים ששיחקו עם הילדים שנספו שואלים היום 'למי נלך?' 'עם מי נשחק?'".

רחובות שריפה שאער הראם נאג'רה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד