כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הכה שאול באלפיו • ניצחון ענק למופז, תבוסה ללבני

קדימה: שאול מופז הביס את לבני בענק וגרף 61.7% מקולות המצביעים • לבני: "בירכתי את מופז, הולכת לישון" • גפני: "זה מה שקורה למי שלוחם בחרדים" • צפו

מופז בנאום הניצחון הערב. צילום: יעקב כהן
מופז בנאום הניצחון הערב. צילום: יעקב כהן



עם פרסום התוצאות הסופיות של ספירת הקולות בפריימריז שהתקיימו אתמול (ג) לראשות 'קדימה', מתברר כי מופז זכה לנצחון משמעותי וגרף את מירב הקולות באופן מוחץ, בעוד לבני נכשלה כישלון חרוץ וספגה תבוסה משפילה. מופז זכה ליתרון בולט במגוון רחב של קהלים ומקומות.

מתוצאות האמת הסופיות, עולה כי מופז זכה ב-61.7% מהקולות והוא מביס את לבני שקיבלה 37.2% מהקולות, 1.1% מהפתקים היו פתקים לבנים.

מספר שאלות קשות מטרידות את המערכת הפוליטית בעקבות הנצחון המוחץ. האם ציפי לבני תקבל את דין התנועה ותסייע למופז? כזכור, לבני סירבה להצהיר מפורשות במהלך מערכת הבחירות כי תקבל את ההפסד בכבוד ותישאר ב'קדימה'. מקורביה מעלים את האפשרות כי לאור התבוסה הכואבת תודיע לבני על פרישה מפוליטיקה, לפחות באופן זמני



לבני הודתה לפעילי המטה שלה וחזרה שוב על עמדתה "שאיתה הלכתי עד הסוף". בהמשך התקשרה לבני למופז ובירכה אותו על הנצחון. את נאום ההפסד תימצתה לבני במילים בודדות תוך שהיא אומרת "בירכתי את מופז, אני הולכת לישון".

שאלה נוספת שעולה, למי יעבור תפקיד יו"ר ועדת חוץ ובטחון? מופז שיחל לכהן כיו"ר האופוזיצה מנוע מלהמשיך ולכהן בתפקיד זה, כרגע ההערכות הרווחות במערכת הפוליטית הן כי מופז יעניק את התפקיד לאבי דיכטר, כתגמול על פרישתו של דיכטר מהמירוץ ותמיכתו במופז.

המערכת הפוליטית מגיבה:

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מסר: "לבני בחרה בעצת יועציה לתקוף את החרדים בשנתיים האחרונות ללא הרף והודחה הערב. כפי שמפלגת 'שינוי' נעלמה מהמפה הפוליטית, וכל מפלגות השנאה נמחקו, בוחרי 'קדימה' אמרו גם היום לא לשנאה ולא להסתה כנגד החברה החרדית. זה נוח בשעת מעשה, אבל הציבור איננו מקבל זאת והערב כולנו עדים לכך".

חה"כ מיכאל בן-ארי מסר: "סדר היום של 'קדימה' נקבע על פי מתפקדי ג'אסר א זרקה ודיר אל-אסד הקיצוניים, ומופז יהיה מחוייב למתפקדים האלה. בושה שככה נראית מפלגה המתיימרת להיות מפלגת השלטון".

חה"כ זאב בילסקי אמר: "אני שמח ומברך על זכייתו של ח"כ שאול מופז. אנו יוצאים כעת לדרך חדשה וארוכה, וחשוב שנעשה זאת כסיעה אחת מלוכדת. אני מאוד מקווה שציפי לבני תישאר חלק בלתי נפרד מקדימה. תרומתה חשובה מאוד למדינת ישראל".

חה"כ ישראל אייכלר בירך את מופז על נצחונו וקרא לו "לא ליפול למלכודת הפופולרית לתקוף את החרדים והמתנחלים".

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, שתמך במופז, אמר: אני שמח מאוד על התוצאות הערב ומברך את שאול, היה שינוי מבורך ואני מקווה שהשינוי הזה ירחיב מקדימה לרמה הלאומית ושנצליח לייצר את האלטרנטיבה הראויה שללטון ולהחליף אותו, צריך לברך את ציפי לבני על מה שנעשה ולאחל לה הצלחה בכל דרך שתבחר".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה: "אני מברכת על נצחונו של מופז שהבהיר כי קדימה היא מפלגת מרכז-ימין, ובכך ימנעו אשליות ממצביעי השמאל".

האווירה במטה 'קדימה': מופז

כבר בתחילת הלילה, עם כניסתן של הבחירות לישורת האחרונה - שלב ספירת הקולות. הרקיע המתח המתח במטה המפלגה שבפתח תקוה לשחקים. ציפי לבני או שאול מופז, מי יזכה בקרב הגדול על הנהגתה ועיצוב דמותה של המפלגה הגדולה בכנסת?

יתרון גדול נרשם למופז כבר במהלך היום כאשר המצביעים לא זרמו בהמוניהם אל הקלפיות ואחוז ההצבעה הוא כ-45 בלבד. בהתחשב בכך שליבני בנתה רבות על המצביעים החופשיים, אלו שאינם מאורגנים בקבוצות, מדובר בנתון שעשוי להיות זה שהכריע את המאבק.

האווירה במטה המרכזי של המפלגה נטתה כל העת למופז, והיא התחזקה עם פרסום התוצאות הראשוניות מ-8 קלפיות שהצביעו על מגמת הערב - יתרון עצום למופז.

למרות הכל, נראה שאיש מהמתמודדים עצמם לא היה בטוח בנצחונו, שני הצדדים נמנעו מלהגיע לבית המפלגה עד לקבלת התוצאות, בכל אופן, לא נעים להופיע ולגלות שהפסדת. דליה איציק, יו"ר המפלגה, היא היחידה שהגיעה למקום כבר מתחילת הערב, אך היא הרי לא הצהירה על הזדהות עם אף אחד מהמתמודדים.
קדימה בחירות פריימריז ליבני מופז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד