כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כשישה רוכבי אופנועים נפגעים ביום בממוצע בערים

על פי נתוני אור ירוק, רק בתל אביב נפגעו 660 רוכבי אופנועים וקטנועים בשנת 2011. 18 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בערים, במהלך שנת 2011

כשישה רוכבי אופנועים נפגעים ביום בממוצע בערים
חדשות 24

2153 רוכבי אופנועים וקטנועים נפגעו במהלך שנת 2011 בתוך הערים- כשישה רוכבים בממוצע ליום, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלמ"ס. מסך כל הנפגעים, 18 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בערים, במהלך שנת 2011 ו-181 רוכבים נוספים נפצעו קשה.

מנתוני אור ירוק עולה עוד כי, בשנת 2011 חלה עליה של 64% במספר רוכבי האופנועים והקטנועים הצעירים (15-24) שנהרגו, בהשוואה לשנת 2010 (כבישים עירוניים ובין עירוניים).

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על המדינה והרשויות לדאוג לביטחונם ובטיחותם של רוכבי האופנועים והקטנועים בכבישים, באמצעות שיפור תשתיות. יש לדאוג שרמת התשתיות תהיה כזו, אשר תבטיח את שלום רוכבי כלי הרכב הדו גלגלי, ולא תהווה בפניהם מכשול. במקביל, צריכה הממשלה לקדם חקיקה אשר תקל על רוכבי הדו גלגלי ברכישת אביזרי בטיחות חיוניים, במחירים סבירים".

עמותת אור ירוק מקדמת הצעת חוק בשיתוף חבר הכנסת איתן כבל, המבקשת להקל על רוכבי האופנועים לרכוש אביזרי בטיחות ייעודים, על ידי הפחתת מחירם, תוך קביעת מס ערך מוסף בשיעור אפס למוצרים אלו. המטרה היא לאפשר לרוכבי הדו גלגלי להצטייד באביזרי בטיחות מצילים חיים במחירים סבירים. הורדת המחירים תאפשר נגישות גבוהה יותר לרוכבים לאביזרי בטיחות, כמו קסדה, מגני בירכיים, כפפות, מעילים ועוד ובמקביל תאפשר נגישות גם לאביזרי בטיחות איכותיים יותר לקהילת הרוכבים.

בתל אביב נפגעו 660 רוכבי אופנועים וקטנועים בשנת 2011, שלושה נהרגו ו-33 נפצעו קשה. בפתח תקוה נפגעו 179 רוכבי אופנועים וקטנועים בשנת 2011, רוכב אחד נהרג ושבעה נפצעו קשה. בירושלים נפגעו 164 רוכבי אופנועים וקטנועים בשנת 2011, שניים נהרגו ו-30 נפצעו קשה. בחולון נפגעו 91 רוכבי אופנועים וקטנועים בשנת 2011, שישה נפצעו קשה. ברמת גן נפגעו 89 רוכבי אופנועים וקטנועים בשנת 2011, שישה בני אדם נפצעו קשה.

רוכבי האופנועים והקטנועים מוגדרים כאוכלוסיה בסיכון גבוה, וזאת בשל ההגנה המועטה שמספקים כלי הרכב הדו גלגלים, לרוכבים עליהם. שלא כמו מכוניות, הרוכבים לא מוגנים בשלדת ברזל ופח, לא מוגנים בכריות אוויר או אמצעי מיגון אחרים. על נהגי המכוניות לחפש את רוכבי האופנועים והקטנועים, ולהתחשב בהם.
אופנוע קטנוע אור ירוק תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד