ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בלי טופס 4: שכונת ויז'ניץ קמה בעפולה

עשרים המשפחות הראשונות, זוגות צעירים, העתיקו כבר את מקום מגוריהן לשכונת 'ישועות משה' בעפולה עלית • לקראת חג הפסח יפתח ה'שטיבל' החדש

בלי טופס 4: שכונת ויז'ניץ קמה בעפולה

על מפת ההתיישבות החרדית בארץ הקודש נוספה נקודה חדשה: על אם הדרך בין איזור המרכז לצפון, במרחק שעת נסיעה מבני ברק, מתהווה בברכתו והכוונתו של האדמו"ר מויז'ניץ קהילה מלוכדת של חסידי ויז'ניץ - קהילת ומוסדות 'ישועות משה' ע"ש האדמו"ר מויז'ניץ זצ"ל.

עשרים המשפחות הראשונות, זוגות צעירים, העתיקו כבר את מקום מגוריהן צפונה. ההשתכנות בעפולה תקל, כמובן, על ההורים המחתנים את ילדיהם ונאנקים תחת עול החובות ותחת הנטל של רכישת דירות במחיר יקר.

חברי ועדת הדיור של חסידי ויז'ניץ, שזיהו את הפוטנציאל במחירי הדירות הזולים ואת האפשרות לכונן ולייסד חיי קהילה לתפארת בחבל העמקים, עודדו וטיפחו את ההתיישבות בעפולה עילית. עשרות זוגות צעירים כבר רכשו דירות במקום, כשלקראת חג הפסח יפתח ה'שטיבל' החדש - המרכז וציר החיים של אברכי הקהילה.

בברכתו ובהוראתו של האדמו"ר פועלים יחד סגן שר החינוך אליעזר מנחם מוזס וסגן ראש העיר בני ברק, מנדל אייזנברג, בליווי הקהילה ומוסדותיה. מוזס פועל להקצאת קרקעות למבני חינוך וקהילה, ואילו אייזנברג תורם מנסיונו הרב בהיבט המונציפאלי, כאיש עשייה שליווה את הקמת מוסדות התורה והחינוך בשכונת משכנות רווחה באשדוד. השנים זוכים לשיתוף פעולה פורה מצד ראש העיר, אבי אלקבץ, ומהרב ראובן בנינו, רב שכונת עפולה עילית.

את ביקורו בעיר פתח סגן השר בביקור בתלמוד תורה 'דרך אמת' בשכונת גבעת המורה בעיר, העומדת בנשיאותו של הגראי"ל שטיינמן. את פניו קיבלו מנהל הת"ת הרב ישראל גרינשטיין ועסקני הקהילה החרדית בשכונת גבעת המורה. הרב מוזס בירך את ילדי החמד והנהלת הת"ת, עמד מקרוב אחר תפתחות התלמוד התורה והבטיח את עזרתו בנושאים הנמצאים תחת סמכות משרד החינוך. המנהל הרב גרינשטיין הודה לסגן השר על עזרתו בשחרור תקציבים רטרואקטיבים.

מעמד מרגש היה בקביעת מזוזות בבית אחד מהאברכים הנחשונים בקריה. רב הקהילה, הרה"ג מנחם מנדל טובק, כובד בקביעת מזוזה בפתח הבית, וערך מסיבת לחיים בהשתתפות אברכי הקהילה והאורחים.

בהמשך קיים מוזס דיון ארוך וממצה בנושאים שונים הקשורים להתפתחותה של הקהילה והתיישבות החדשה. במהלך הדיון סקרו העסקנים את צרכי הקהילה. הרב מוזס אמר כי הוא רואה בעפולה עילית פוטנציאל אדיר לחיי קהילה פורחים ושוקקים באחד מהמקומות הנהדרים בארץ וסקר מגוון פתרונות תעסוקה לנשים שבדעתו לקדם.

אייזנברג הדגיש את ההתארגנות המבורכת של העסקנים שלא לרכוש דירות במחירים מופקעים, היות ומתווכים וגורמים שונים שזיהו את הפוטנציאל באיזור קרית ויזניץ עפולה עילית העלו את מחירי הדירות למחירים שאין בהם כדי בשורה לציבור.
עפולה קרית ויז'ניץ ישועות משה מנחם אליעזר מוזס מנחם מנדל טובק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד