י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

300 מיליון שקל יושקעו בהקמת מחלף בצומת גולני

המחלף הוא חלק מפרויקט הזרוע המזרחית, שיקשר בין צומת עמיעד לכביש חוצה ישראל לנסיעה ללא רמזורים

  • ה' ניסן התשע"ב
300 מיליון שקל יושקעו בהקמת מחלף בצומת גולני

צומת גולני, אחד הצמתים העמוסים ביותר בצפון, יהפוך בקרוב למחלף. היום הונחה אבן פינה למחלף גולני בהצטלבות בין הכבישים 65 ו-77 בגליל. בעוד כשנתיים המחלף ייפתח לתנועה, ויאפשר נסיעה רציפה במהירות של 100 קמ"ש בכבישי הצפון. עלות הפרויקט היא 300 מליון שקל.

המחלף הוא חלק מפרויקט הזרוע המזרחית, שיקשר בין צומת עמיעד לכביש חוצה ישראל לנסיעה ללא רמזורים. הוא יכלול גשר במסלולו של כביש 77, ומתחתיו יהיו מעברים תת קרקעיים להולכי רגל, אך גם לטנקים. הקבלן המבצע הוא חברת מרדכי בנימין.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בטקס: "החזון שלי הוא יצירת מסלול נסיעה איכותי ובטוח ללא רמזורים ממטולה וקרית שמונה עד אילת. זהו הדבר הכלכלי והחברתי ביותר. זהו חזון שנולד לפני יותר מארבעים שנה כאשר הייתי חייל והיינו עומדים שעות בפקקים".

ישראל כץ, שר התחבורה, הוסיף כי "במסגרת שדרוג רשת הרכבות הארצית, אנו מתכננים להגדיל את מהירות הרכבת בכל הפרויקטים המתוכננים. במסגרת זו, הנחיתי את מתכנני קו הרכבת מכרמיאל לקרית שמונה למסלול במהירות 300 קמ״ש. כאות הוקרה לראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר, החלטתי לקרוא על שמו את פרויקט 'הזרוע המזרחית'".

"המחלף שיוקם בצומת גולני, יהיה מחלף מערכתי שיענה לצרכים מגוונים", אמר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, שי ברס: הוא הוסיף כי "הגשר הראשי במסלולו של כביש 77, יהיה מעל כביש 65, וייצור הפרדה מפלסית בין כלי הרכב החוצים. המחלף ישפר נגישות אל היער של הקרן הקיימת לישראל ואל אתר ההנצחה לחללי חטיבת גולני ומוזיאון גולני. גשר להולכי רגל מכיוון אתר ההנצחה, יאפשר חציה בטוחה של כביש 77".
מחלף צומת גולני 300 מיליון צומת עמיעד חוצה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד