כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נבחר רב ראשי חדש לפאריז: הרב יצחק גוגנהיים

כחצי שנה לאחר פטירת רבה הראשי של פאריז, הגאון רבי דוד משאש זצ"ל, נבחר היום הרב יצחק גוגנהיים לתפקיד • זכה ברוב מוחץ של 33 קולות מתוך 42 בוחרים

הרב יצחק גגנהיים
הרב יצחק גגנהיים

יש רב חדש לפאריז: ברוב של 33 קולות מתוך 42 שהצביעו בבחירות שהתקיימו הערב (ד), נבחר הרב יצחק גוגנהיים לרבה החדש של פאריז, בירת צרפת.

הבחירות לתפקיד הרב הראשי היו אמורות להתקיים ביום שלישי השבוע, אך נדחו להיום.

מול הרב גוגנהיים, דיין בבית הדין הרבני של פאריז, שנהנה מתמיכת רבה הראשי של צרפת, הרב זי'ל ברנהיים, ונחשב למועמד המוביל ובעל הסיכויים הטובים ביותר לנצח, התחרו מספר מועמדים, כשהבולט שבהם היה הרב שלמה שניאור, הרב של קרטי, פרבר של פאריז.

לפי החוקה של הבחירות, עוצרים באמצע ההצבעה וסופרים את התוצאה. בדיקה זו העלתה כי הרב גוגנהים זכה ל-15 קולות, הרב שלמה שניאור לחמישה קולות ויתר המועמדים זכו כל אחד בקול אחד בלבד.

הבחירות היום נערכו לאחר שלפני כחצי שנה נפטר הגאון רבי דוד משאש זצ"ל, מי שכיהן כרבה הראשי של פאריז במשך שנים רבות. לאחר פטירתו מונה הרב יצחק גוגנהיים - הרב הנבחר - לממלא מקומו.

בבחירות השתתפו 42 בעלי זכות בחירה מתוך 20 חברי הקונסיסטואר (מועצת הקהילות מ.ו.), 10 רבנים של פאריז, ועוד תשעה יו"רים של עמותות.

הרב גונהיים מכהן כרב בצרפת מזה עשרות שנים, ומוכר כדיין מומחה בתחומי הגיטין והכשרות. הוא חבר רשמי ב'וועידת רבני אירופה', מתפלל בבית המדרש 'משכנות ישראל', שם הוא משמש כרב.

בכ"ה בסיוון תכנס לתקפו הרשמי בחירתו כרבה של פאריז. יחד עם זאת, בעוד עשור יתקיימו בחירות חדשות לתפקיד.

בנוסף, בקרוב יפרוש גם אב"ד פאריז, הרב ירמיה כהן מתפקידו, לאחר שהגיע לגיל 70 ונשיאות מועצת הקהילות בפאריז מסרבת להאריך את כהונתו בשל גילו.

הגר"י כהן ימשיך בתפקידו הרשמי כאב"ד עד חודש חשוון תשע"ג.
יצחק גוגנהיים שלמה שניאור פאריז צרפת רב ראשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד