כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

"הילדה שואלת כל הזמן: איפה אמא?" • ראיון

"מי שהיה צריך הלוואה ועזרה ידע שאצלם - יקבל" • הדוד בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' על האסון בו נספו שמונה בני משפחתו: "אני מבין את רצון הקב"ה. ככה הוא רצה"

משפחת אטיאס ז"ל עם תבלח"א הבת רחל
משפחת אטיאס ז"ל עם תבלח"א הבת רחל



האסון הכבד בטבריה גבה בלילה את חייהם של שמונה בני משפחה אחת מהיישוב בר יוחאי בגליל העליון, לאחר שהרכב בו נסעו התהפך לתהום ועלה באש. רק ילדה אחת מהמשפחה, חל בת ה-7, ניצלה מהתאונה המחרידה.

אבי המשפחה רפאל עמרם ז"ל, בן 42, שימש כמנהל בית ספר 'מפתן' בשכונת גני הדר בצפת. רעייתו יהודית ע"ה, בת 42, עבדה כמזכירה במכללת צפת.

הילדים שנספו: הבת הבכורה אביה בת 17, התאומים אלישיב ונריה שמעון בני ה-16, שירה בת 11, תאיר מזל בת 9, והילדה הקטנה נועה בת ה-4 ז"ל.

הורי האב מתגוררים במגדל העמק. הוריה של האם, משפחה מוכרת, מתגוררים בצפת. הילדים היו תלמידים מצטיינים ולמדו בבתי-ספר דתיים ובישיבות תיכוניות בצפון.

בני המשפחה שבו מחנוכת בית כנסת במגדל העמק, שתרם סב המשפחה - אבי האב - והיו ככל הנראה בדרכם לתפילה בקבר השל"ה הקדוש בטבריה.

סוכת אבלים ענקית הקומה במתחם בית המשפחה ביישוב בר יוחאי, הסמוך למירון.

אחד מתושבי היישוב סיפר ל'בחדרי חרדים', כי בני המשפחה מתגוררים קרוב ל-16 שנים ביישוב. "מדובר במשפחה שבנויה על חסד", הוא אומר, כשהוא מתקשה לדבר עליהם בלשון עבר.

"למשפחה גמ"ח אירועים המשמש את כל תושבי היישוב והאיזור כולו. כל מי שצריך גם תרומה כספית יודע שאצל המדפחה הזאת הוא יקבל.

"ביום ראשון פגשתי אותו בפעם האחרונה בחנות המכולת, הוא היה ממייסדי שיעור הדף היומי שמתקיים בבית הכנסת ביישוב, הקפיד מאוד על כולל ערב".

לא פלא, אפוא, כי כאשר נודע בשעות הבוקר דבר האסון ביישוב, נרשמו מספר מקרי התעלפויות של תושבים, שלא הצליחו להחזיק מעמד למשמע הבשורה המרה.

הדוד: זה רצון הקב"ה, לא נכנסים לחשבון שמים

בני משפחתם הקרובים של שמונת ההרוגים קיבלו את הבשורה המרה לפנות בוקר, שעות ספורות לאחר שסיימו לחגוג עם סב המשפחה את חנוכת בית הכנסת במגדל העמק. הם עדיין אינם מעכלים את גודל האסון שנחת עליהם.

"זהו רצונו של הקדוש ברוך, מה אנחנו יכולים להגיד?" הגיב לפני שעה קלה יצחק, אחיו של אב המשפחה, בראיון מיוחד עם 'בחדרי חרדים'. "עם הבשורה הזו אנחנו צריכים להתמודד, אני מבין את רצון הקב"ה, כולנו בניו, הוא האבא שלנו, ככה הוא רצה ואין לנו שום טענה, אנחנו לא נכנסים לחשבונותיו ואנחנו אוהבים אותו גם במצב קשה שכזה".

את הבשורה קיבל יצחק עם שאר בני משפחתו בשעת בוקר מקצין במשטרה. "רק אתמול הוא היה איתנו באירוע חנוכת בית הכנסת ובהכנסת ספר התורה שחגגנו כאן במגדל העמק, מעמד מרגש עם רבנים ואישי ציבור, הוא עזר לנו מהבוקר לנקות ולהכין את בית הכנסת, לא עזב אותי לרגע, כל הזמן עזר. גם בשעה אחת בלילה, לפני שהוא יצא לדרכו, הוא שאל אותי אם אני צריך עוד עזרה ואמרתי לו: 'סע לשלום'.

"קיבלנו את הבשורה המרה, אני פשוט מתקשה לעכל את הבשורה הזו, אבל מה לעשות? אני מתמודד איתה".

• נותרה הילדה רחל בת 7 בבית החולים.

"אנחנו לא נעזוב אותה לרגע. זה בטוח. היא הבת שלנו. אני שמח שהיא מדברת ומתקשרת עם הסובבים. אנחנו מתכוונים לדאוג לכל מחסורה בשביל אביה שנהרג. היא שואלת אותנו כל הזמן איפה אמא. אני מתאר לעצמי שהיא מבינה, אני יודע שאנחנו לא נעזוב אותה לעולם. מה אני יגיד?"

על אחיו הוא מספר: "הוא היה איש מדהים, מבין כל האחים הוא היה עילוי גדול, מנהל את בית הספר, איש חינוך, איש של עשייה ושל אהבה לזולת. אין לי מילים, איש של תורה, של אמונה, מה אני יכול להגיד? למה איש כזה הלך?"

אסון בצפון • סיקור נרחב ותמונות:

אסון כבד בצפון • זוג חרדי-לאומי ו-6 ילדיהם נשרפו ברכבם למוות • שַׁאֲלִי שְׂרוּפָה בָּאֵשׁ
פינו את הגופות בבזיון. שלוש גופות באמבולנס אחד"
בת ה-7: "ניסיתי להעיר את ההורים שלי, אבל הם לא קמו"
בוקר שחור בישוב בר יוחאי • התושבים מדברים
האשה זעקה: "בורא עולם, תציל אותנו" • מצמרר
אֵיכָה יָשְׁבָה בָּדָד • רחל מספרת: "אמא חיבקה אותי"
מנהלי המוסדות: "אמרנו לתלמידות שמצווה לבכות"
הגבאי מאשים: "הצדיקים עלו קרבן בגלל המחלוקת"
הגבאי תושב: "התרענו על כביש הדמים מספר פעמים"



אטיאס טבריה בר יוחאי חסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד