כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בוקר שחור בישוב בר יוחאי • התושבים מדברים

בדרך מחנוכת בית הכנסת לקבר השל"ה, אירעה התאונה המחרידה • בני היישוב בר יוחאי מספרים על המשפחה והטרגדיה • "לפני התאונה הם קראו פרקי תהילים וצעקו באוטו"

הבית המיותם ביישוב בר יוחאי. צילום: צביקה לבל
הבית המיותם ביישוב בר יוחאי. צילום: צביקה לבל



ביישוב בר יוחאי בו התגוררה המשפחה שנספתה הלילה (ג') בתאונת הדרכים המחרידה, מתקשים לעכל את הטרגדיה הקשה.

"הם היו עמודי התווך ביישוב", מספר הבוקר מאיר יניב, מזכיר היישוב, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "הם הגיעו לכאן כבר בשלבים הראשונים של קום היישוב. משפחה שהייתה כל כולה נתינה ועזרה לזולת, מההורים ועד לילדים הקטנים ביותר.

"אב המשפחה שימש כגבאי בית הכנסת וכחבר במזכירות היישוב, איש חינוך משכמו ומעלה. ברשות המשפחה היה גמ"ח ממנו נהנו אנשי היישוב".

ילדי המשפחה למדו בבית הספר האזורי, בישיבה התיכונית בבני עקיבא ובישיבות בצפת. "הילדים היו פעילים בבני עקיבא. כל הזמן רצו לעזור. צריך לבכות בכי מר את האבדון של המשפחה הזו".

על רגע ההודעה, הוא מספר: "קיבלתי הודעה לפנות בוקר ממחלקת הרווחה במועצה שהם עושים את דרכם לבית החולים כדי לשהות במחיצתה של הילדה בת ה-7 ששרדה את התאונה הזו. הם סיפרו לי על הפרטים, מהרגע הזה שהבשורה התפשטה ברחבי היישוב נפלו עלינו השמיים, כולם עם דמעות בעיניים. הילדה הקטנה סיפרה בבית החולים עד לפרטים הקטנים בדיוק מה קרה".

"המשפחה הזו היא משפחה של חסד"

יגאל לוגסי, חבר ושכן של המשפחה, סיפר ל'בחדרי חרדים':

"המשפחה הזו היא משפחה של חסד. כל כולה הייתה נתינה לזולת, נתנו לכל מי שאפשר, הבעל היה עסוק בחינוך, האישה עסקה בעזרה ליולדות ולמשפחות רבות ביישוב.

"היה להם גמ"ח לאירועים, מי שהיה נזקק השתמש בזה. הילדים גם הם כולם היו עסוקים בנתינה. הם נמחקו מהעולם, זה קשה לחשוב על זה. היינו היום בבוקר בתפילת שחרית, בקושי הצלחנו לומר מספר מילים, אנחנו עוד מנסים לעכל את ההלם הגדול הזה. היישוב כולו חתוך. כל ילד וילד כאן קשור בדרך כלשהי לאחד מבני המשפחה שנהרגו".

לוגסי מספר כי בני המשפחה, "חזרו מאירוע של חנוכת בית הכנסת במגדל העמק, אירוע שערך סב המשפחה. התאונה אירעה כאשר הם היו בדרך לקבר השל"ה הקדוש בטבריה".

טיפול פסיכולוגי לתושבים

עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום גליל, אמר הבוקר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אסון כבד פקד את משפחת מרום הגליל ואת היישוב בר יוחאי. המשפחה היקרה וששת ילדיהם נהרגו בתאונת הדרכים הקטלנית הזו בעודם שבים מהכנסת ספר תורה שערך סבם.

"הילדה הקטנה הצליחה להיחלץ מהרכב, ביקרתי אותה בבית החולים, מצבה יציב, היא סיפרה לי על התאונה, היא לא מודעת לתוצאה הטראגית של התאונה. היא מציינת שהוריה התקשרו למשטרה ובאוטו החלו לקרוא פרקי תהילים ולצעוק צעקות באוטו.

"אנחנו נדאג שהיא תקבל טיפול מקצועי, ונלווה אותה. גם ניתן מענה במוסדות בית הספר שבו למדו הילדים. אין הרבה מה לומר, מדובר באסון כבד מאוד. בשם מרום גליל אנחנו משתתפים באבל הכבד של המשפחות".
מרום הגליל טבריה בר יוחאי עמית סופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד