כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"אמרנו שמצווה לבכות - והבכי נשמע עד השמיים"

חבריהם של ילדי משפחת אטיאס, מתקשים לעכל את האסון הנורא • המנהלים מספרים ל'בחדרי חרדים' על הילדים שנספו, ומה קרה היום במוסדות החינוך • מיוחד

אביה ונריה ז"ל
אביה ונריה ז"ל

במוסדות הלימוד ביישוב בר יוחאי, במירון ובצפת, מקומות לימודיהם של ששת ילדי משפחת אטיאס ז"ל, שנהרגו בלילה בתאונה מזעזעת בטבריה, פתחו הבוקר (ג) את הלימודים עם הבשורה הקשה על אובדן חבריהם וחברותיהם.

בכיות רמות נשמעו במסדרונות הישיבות, בתי הספר והאולפנות בהם למדו הילדים. "חלק ניכר מהילדים שמעו על כך מההורים ובחדשות", מספר הרב יעקב ויצמן, מנהל ישיבת 'בני עקיבא' במירון, מקום לימודיו של אלישיב אטיאס ז"ל, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "כינסנו את כולם יחד עם הצוות הרוחני וצוות הרווחה, ואף דיברנו על כך בכיתות, הענקנו לתלמידים מידע יותר מדויק לגבי הטרגדיה. נתנו להם להביע רגשות".

אלישיב בן ה-16 היה אחד מהתאומים במשפחה. הוא למד בישיבה התיכונית והיה אמור לעבור מחר מבחן בגרות במתמטיקה. בשבוע שעבר קיבל באחד המבחנים 100.

"הוא כל-כך שמח", מספר הרב ויצמן. "ההצלחה בלימודים הייתה חשובה עבורו. אלישיב היה ילד מאוד שמח, מסודר, מקפיד מאוד על הזמנים, חרוץ עם ציונים טובים".

לדבריו, החברים קיבלו את בשורת האיוב באופן קשה מאוד: "ילדים בכו, בעיקר אלו מבר יוחאי, חיבקנו כל אחד מהם והצוות הרוחני עושה כל שביכולתו כדי לעזור ולתמוך בכל התלמידים".

מאוחר יותר בבוקר נשלח צוות רוחני יחד עם גורמי רווחה ליישוב בר יוחאי, שם שהו רבים מתלמידי הישיבה שהחליפו הבוקר את ספסל הלימודים בקינה על חברם האהוב.

באשר להשתתפותם של החברים בהלוויה, אמר הרב וייצמן: "זה יהיה לא פשוט עבורם, אנחנו נכין אותם בהתאם".

אביה אטיאס ז"ל בת ה-17 למדה באולפנת בני עקיבא במירון. "אספנו את התלמידות ודיברנו איתן על הכאב ועל כך שמותר ומצווה לבכות במצב כזה, ומצד שני גם התייחסנו לכך שצריך להאמין שהכול משמיים", מספר הרב מיכאל קאפח, ראש האולפנה, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "הייתה הנחייה של הצוות כיצד לפעול ועשינו את כל הנדרש. הסיטואציה לא הייתה פשוטה, הבכי נשמע עד השמיים".

הרב קאפח ממשיך: "מצד אחד זה יום קשה עבורנו ומן הצד השני זהו יום שמחבר בין כולם".

על דמותה של אביה ז"ל הוא מספר וקולו נחנק מדמעות, "היא הייתה ילדה שאוהבת את הבריות, אהובה על כולם, ילדה שמחוברת לכלל. היה חשוב לה להבין כל דבר. באה ממשפחה של חסד, שימשה כמדריכה בבני עקיבא, כזו שרצתה לעזור לכולם".
אביה אטיאס אלישיב אטיאס בר יוחאי בני עקיבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד