י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חוק ההסדרה: משפחות שכולות וקצינים יגיעו לכנסת

בניגוד לבקשת ראש הממשלה, החליטו נציגי הימין להעלות את חוק ההסדרה להצבעה בכנסת • משפחות שכולות וקצינים מ'שכונת האולפנה' יגיעו לכנסת לעקוב אחר ההצבעה

השר כץ בגבעת האולפנה
השר כץ בגבעת האולפנה

יום סוער אמור לעבור מחר במליאת הכנסת, לאחר שהתקבלה ההחלטה להעלות להצבעה את חוק ההסדרה, למרות שעדיין לא עבר את אישורה של וועדת השרים.

ההחלטה התקבלה במהלך פגישה שנערכה בתחילת השבוע בין יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה), ח"כ דודו רותם (ישראל ביתנו), יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד) וח"כ יריב לוין (ליכוד), בתיאום עם יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין. הצעתו של ח"כ כץ תעלה יחד עם הצעתו של ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי).

הבוקר (ג) נפגשו יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) ויו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) עם ראש הממשלה, לפגישה שארכה כשעה וחצי, כדי לדון בנושא. ראש הממשלה לא הצליח לשכנע את חברי הכנסת שלא להעלות להצבעה את החוק, מצד שני, לא ידוע האם יותר חופש הצבעה מחר.

בפרקליטות שבים ומדגישים כי הם מתנגדים לחוק, שיעקוף בעצם את החלטת הבג"ץ להרוס את הבתים בשכונת האולפנה שבבית אל. גם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, מצטרף לדעה זו. על פי החוק, במקום לפנות ישובים שנבנו באישור המדינה אך יש עליהם חשש למעמד של קרקע ערבית פרטית, אותם ישובים בעלי ותק מסוים לא יפונו, ובמקום זאת, יינתן פיצוי לתובעים הערבים שיוכיחו את בעלותם על הקרקע.

אמש (ב) אירח יו"ר הכנסת בלשכתו את הרבנים הרב זלמן מלמד, הרב צפניה דרורי, הרב חיים שטיינר וחתן פרס ישראל הרב חיים דרוקמן. הרבנים הגיעו לכנסת במטרה לנסות ולשכנע את שרי הליכוד ובראשם את ראש הממשלה לתמוך בחוקים. לדבריהם, מקובל בכל העולם שלא הורסים שכונות או יישובים בשל בעיות ביורוקרטיות אלא מתקנים את המצב.

בתוך כך קוראים ח"כ כצל'ה וח"כ אורלב לכל קואליציית ארץ-ישראל בכנסת להגיע להצבעה מחר, ולצפות במו עיניהם בשרים ובחברי הכנסת ובעיקר באופן הצבעתם.

לדברי דובר השכונה, הראל כהן, "שליש מכנסת ישראל, 40 שרים וחברי כנסת ביקרו בשכונה, סעדו בבתינו ארוחות בוקר, צהרים וערב, גם חברי כנסת מקדימה, והבטיחו כי יימנעו את העוול הנורא של הריסת בתינו שנבנו על ידי ממשלת ברק לפני 12 שנה תוך מתן תמריצים ומענקים".

הוא הביע תקווה, בשם התושבים כמובן, בכך שהשרים וחברי הכנסת יצביעו בעד החוק, "ויסירו את הכתם הנורא שמאיים להכתים חלילה את מדינת ישראל, ואת הצדק והמוסר האנושי והיהודי הבסיסי ביותר.

"נבלה בכנסת החל מן הבוקר עד להצבעה, נגיע כולנו, נשינו וטפינו, כשבינינו משפחות שכולות שמטעמים לאומיים חברתיים עליהם החליטה הממשלה, רוצחי יקיריהם שוחררו בעסקת שליט תוך קריעת פסקי דין חלוטים של בתי משפט.

"בינינו גם קציני צה"ל במילואים שבסבב האחרון של צה"ל בגבול חבל עזה פיקדו על הכוחות הלוחמים של צה"ל. נגיע כולנו ובשם ד' נעשה ונצליח".
שכונת האולפנה בית אל חוק ההסדרה בנימין נתניהו יעקב כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד