ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הגבאי מאשים: "הצדיקים עלו קרבן בגלל המחלוקת"

הרב חיים בן שמעון, גבאי בית כנסת ביישוב בר יוחאי, כואב: "חייבים להפסיק את המחלוקת ביישוב. כואב הלב שדווקא הצדיק רפאל ז"ל היה הקרבן בתאונה הזו"

צילום: צביקה לבל
צילום: צביקה לבל

"עקב המחלוקת ושנאת החינם קרה האסון הגדול הזה", כך אומר הערב (ג) הרב חיים בן שמעון, גבאי בית הכנסת 'אוהל הרשב"י' בישוב בר יוחאי בצפון הארץ, בית הכנסת בו התפללו רפאל אטיאס ז"ל וילדיו בשנים האחרונות.

"התחושות הן קשות מאד, רפאל ז"ל היה מתפלל איתנו כל יום בנץ", אומר הרב בן שמעון. "הוא היה מגיע יחד עם בניו נריה, שמעון ואלישיב, וקשה לנו לעכל את האבדון שמשפחה כזו יקרה אבדה מן העולם. כל בקשה שרק ביקשו מהם הם עזרו. כבר פעמים רבות הזהרתי את הציבור שאם ימשיכו במחלוקת ביישוב יגיעו עלינו אסונות. יש כאן בעיות צניעות וחילול שבת, כואב הלב שהצדיק רפאל ז"ל שמקפיד על כל אלו הוא הקרבן בתאונה הזו".

הרב בן שמעון מספר כי רק אתמול שימש רפאל אטיאס שליח ציבור בתפילת שחרית, "הוא היה בעל פיוטים, בנו אלישיב היה קורא בתורה, בעל צדקה נסתר, תמיד היה תורם כספים לבית הכנסת. הוא הקפיד תמיד על תפילת נץ במניין. רעייתו יהודית ז"ל הייתה אישה צדיקה, שני המשפחות שלהם הם משפחות יראות שמיים".

הרב בן שמעון מספר כי ביום ראשון האחרון שוחח עם רפי ז"ל, "ביקשתי ממנו תוריד מהמשפחה שלי את וועד היישוב, שיפסיקו לרדוף אותי רק כי אני חרדי. תראה מה קרה כאן יומיים אחרי זה?! כל היישוב בוכה ילדים יושבים ובוכים, אנחנו צריכים לבכות על האבדן הגדול הזה אבל צריכים גם להתחזק באהבת חינם ולהפסיק את המחלוקת כאן ביישוב".

יצויין, כי בעבר ניסתה בתו של מבקר המדינה, מיכה לינדרשטראוס, להתקבל באופן של קבע ליישוב בר יוחאי עם משפחתה, אך בוועדת הקבלה סירבו לאשר אותה בשל השתייכותה לחסידות ברסלב.
בר יוחאי הרב חיים בן שמעון אטיאס טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד