כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

גוגל השלימה את רכישת מוטורולה מוביליטי

גוגל קנתה את חלוצת הסלולר ב-40 דולר למניה. ענקית האינטרנט הכריזה כי החברה תמשיך לפעול כעסק עצמאי וכי הפתיחות של אנדרואיד ושיתוף הפעולה עם יצרניות אחרות לא ייפגעו

  • ב' סיון התשע"ב
גוגל השלימה את רכישת מוטורולה מוביליטי

ענקית האינטרנט גוגל הודיעה לפני שעה קלה על השלמת רכישת Motorola Mobility תמורת 40 דולר למניה, או כ-12.5 מיליארד דולר במזומן. ההכרזה באה כשלושה ימים לאחר אישרור הרכישה ע"י השלטונות בסין, בה יש למוטורולה סניף גדול. הממשלה הסינית עיכבה את אישורה עד לקבלת התחייבות מצד גוגל כי מערכת ההפעלה אנדרואיד תישאר פתוחה למשך לפחות 5 שנים. לאחר סיום הליכי האישור מול גורמי הרגולציה מסביב לעולם, הפסיק המסחר במניית מוטורולה.

רכישת מוטורולה מוביליטי ע"י גוגל הוכרזה לראשונה באוגוסט 2011, כחצי שנה לאחר פיצול היצרנית מחברת מוטורולה סולושנס, והקפיצה את מניית יצרנית הסלולר האמריקאית ב-55% לכ-38 דולר למניה. שער הסגירה של המניה אתמול עמד על 39.98 דולר. הערכות מדברות על כך שמטרת הרכישה אינה לאפשר לגוגל לייצר בעצמה את הטלפונים החכמים המבוססים על מערכת ההפעלה שלה, אנדרואיד, אלא להגן על המערכת מפני תביעות קניין רוחני כמו אלה שהגישה מיקרוסופט נגד רוב היצרניות, בזכות 17,000 הפטנטים של מוטורולה מוביליטי בתחום. גוגל גם הצהירה שוב ושוב כי אינה מתכוונת לתעדף את מוטורולה על פני יצרניות אנדרואיד אחרות, וכי החברה תמשיך לפעול כעסק עצמאי שאינו תלוי בגוגל.

הצעד הראשון עליו הכריזה גוגל עם סגירת הרכישה היא החלפת מנכ"ל מוטורולה מוביליטי, סאנג'יי ז'ה, בדניס וודסייד, העובד בגוגל מזה כעשור וכיהן כנשיא אזור אמריקה ותפקידים נוספים בחברה. וודסייד הצהיר כי "מטרתנו פשוטה: למקד את הכישרון האדיר של מוטורולה מוביליטי בהימורים מעטים יותר וגדולים יותר, וליצור מכשירים טובים בהם ישתמשו אנשים בכל העולם". כמו כן בוצעה שורת מינויי בכירים בחברה. רבים מעריכים כי הצעד הבא יהיה פיטורי מאות רבות מעובדי החברה.

מייסד ומנכ"ל גוגל, לארי פייג', כתב בבלוג החברה כי "מוטורולה היא חברת טכנולוגיה אמריקאית אדירה, ששיחקה תפקיד מפתח במהפכת הניידות עם למעלה מ-80 שנות יצירתיות, כולל יצירת הטלפון הסלולרי הראשון. בטוחני כי דניס וצוות מוטורולה ייצור את הדור הבא של מכשירים ניידים שישפרו חיים בשנים הבאות".
גוגל רכישה מוטורולה 12 מיליארד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד