י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שר המשפטים הורה: לבחון את שכר 'משמיצי החרדים'

הכנסת דנה בשכר המופרז של מנהלי עמותת חדו"ש, שחר אילן ואורי רגב • גפני: "הם מטיפים לנו על הדרת נשים ומעסיקים במשרדם אישה שמקבלת בשנה שכר שהם מקבלים בשבועיים"

שכר מופרז. שחר אילן. צילום: יעקב כהן
שכר מופרז. שחר אילן. צילום: יעקב כהן



מליאת הכנסת דנה הבוקר (ד') בשאילתא דחופה שהגיש יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אודות שכרם של בכירי עמותת חדו"ש שחר אילן ואורי רגב העולה על מיליון ₪ בשנה.

ח"כ גפני פנה בנושא לשר המשפטים יעקב נאמן, ואמר כי מהדו"ח הכספי של עמותת חדו"ש (חופש דת ושוויון) לשנת 2010 עולה שרוב ההכנסות מהעמותה הולך לשכר בכיריה.

גפני שאל האם בוצעה ביקורת עומק בעמותה, והאם מקובל על רשם העמותות שרוב כספי העמותה יופנו לשכר חבריה?

בתגובה לשאלתו, ענה שר המשפטים יעקב נאמן כי "בעמותת חדו"ש לא נערכה ביקורת עומק, בין היתר מאחר ומדובר בעמותה שלא ביקשה ולא ניתן לה אישור ניהול תקין, בפועל יוצא מכך היא לא יכולה ליהנות מכספי מדינה או מהטבות מס לתורמים". שר המשפטים הוסיף כי "רשם העמותות לא קיבל פניה המצביעה על חשש להתנהלות בלתי תקינה, דבר שיכול היה להוות שיקול במסגרת ההחלטה לערוך ביקורת עומק לעמותה".

נאמן הוסיף כי "אין איסור על עמותה לשלם שכר סביר לעובדיה ובהקשר זה, מהדיווח של העמותה עולה שבשנת 2010 אורי רגב קיבל 661,579 שקל, ושחר אילן קיבל 347,290 שקל" לאור זאת הודיע שר המשפטים יעקב נאמן כי פנה היום לרשם העמותות בבקשה לבחון האם הוצאות השכר של עמותת חדו"ש הם בלתי סבירות במידה כזו שיש בהם שימוש לא נכון בכספי העמותה, "כשנקבל את התשובה מרשם העמותות נטפל בה".

תשובה לכל שאלה

יו"ר הכנסת רובי ריבלין אמר במהלך הדיון בנושא, כי מבלי להתייחס לעמותה ספציפית זו, יש לבחון את נושא הפיקוח ככלל. "לא יתכן שכל אחד יקים עמותה ויגבה כספים בלי אישור. השאלה האם יש פיקוח לעניין של גיוס תרומות, גם אם לא מדובר בנושא של הוצאה מוכרת במס? לא צריך להעמיד בפני הציבור מכשול. לא יכול להיות שכל אחד יקים עמותה והאזרח יחשוב שמדובר בעמותה ציבורית מפוקחת".

ח"כ גפני הוסיף והביא בפני חברי הכנסת מסמך רשמי של רשם העמותות הקובע כי תקרת הוצאות הנהלת העמותה מוגדרת בנהלים.

"נוהל רשם העמותות קובע שאם מחזור העמותה הוא קטן מעשרה מיליון ₪, אפשר להעניק עד 25% להוצאות השכר וההנהלה, לאנשיה. אנו מדברים כאן על עמותה שהמחזור שלה הוא מיליון וחצי ₪, וכמעט תשעים אחוז מהכסף בפועל הולך לשכרם של שני הבכירים. אסור להחזיק עמותה שרוב השכר הולך למשכורות של בכיריה".

גפני הוסיף וציין: "שני בכירי העמותה מקבלים שכר של מיליון שקל יחד, והם אלו שמטיפים לנו על הדרת נשים?! הם מעסיקים אישה במשרדם אשר משתכרת בשנה שכר שהם משתכרים בשבועיים... עלות השכר של כל אחד מהגברים בממוצע עומד על חצי מיליון שקל בשנה, והאישה? מקבלת ארבעים אלף שקל שכר לשנה שלמה".

בתגובה לדברים אלו ציין שוב שר המשפטים יעקב נאמן כי, "במסגרת הפנייה שלי לרשם העמותות לבדיקת הנושא לעומקו, תיבדק העמותה והעובדות הללו, ותינתן עליהם תשובה".
שחר אילן משה גפני יעקב נאמן חדו"ש הדרת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד