כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

רק 75 ימי עבודות שירות לנהגת שהואשמה בפגע וברח

הנהגת בת ה-60 פגעה ברוכב אופנוע, לא עצרה להושיט עזרה ותרצה 75 ימים בעבודות שירות. אור ירוק: "על המדינה להחמיר עם עברייני הפגע וברח על מנת לעקור את התופעה החמורה הזו מהשורש"

רק 75 ימי עבודות שירות לנהגת שהואשמה בפגע וברח
עוזי ברק

בית משפט השלום לתעבורה בקרית גת, גזר ב-2 במאי 2012, 75 ימי עבודת שירות לאישה שפגעה ברוכב אופנוע , לא עצרה ולא הושיטה עזרה לפצוע. בתאריך 04.06.2006 נסעה אישה כבת 60 בשעה שמונה בבוקר בכביש 4 מצפון לדרום. בשלב מסוים, הנהגת סטתה באופן חד מנתיב נסיעתה, מהנתיב השמאלי לנתיב הימני וחסמה את נתיב נסיעתו של רוכב אופנוע. כתוצאה מכך, התנגש הרוכב בדופן הימני של כלי הרכב, נזרק מעוצמת הפגיעה לכביש, הוטח לרצפה ונחבל.

האישה, לא עצרה במקום התאונה ועזבה את מקום התאונה, מבלי להושיט יד לעזרה, לרוכב האופנוע.
הנהגת טענה להגנתה, כי לא הייתה מודעת לכך שפגעה באדם וכי התקשרה לחברה בה היא עובדת ודיווחה כי היא בטוחה כי נזרק עליה משהו. בבית המשפט היא טענה כי שמעה רעש של מכה, הסתכלה במראות ולא ראתה דבר, התרשמה "שנפלה עליה אבן", נבהלה והמשיכה בנסיעה.

שופטת בית משפט השלום בקרית גת, השופטת הבכירה רובין לביא, טענה כי: "בהודאתה (לאחר מכן) ציינה כי ראתה אופנוע מונח בצידי הדרך, אם כן מדוע לא עצרה כדי לסייע לרוכב, היש עצימת עיניים גדולה מזו?". לנהגת ארבע עבירות תנועה קלות במשך 27 שנות נהיגה, היא מנהלת אורח חיים נורמטיבי ותוצאות התאונה לא היו חמורות. לכן גזרה עליה השופטת לביא, פסילת רישיון למשך ארבע שנים, קנס בסך 2000 שקלים ו-75 ימי מאסר לריצוי בעבודות שירות במרכז השיקום בחדרה, חמישה ימים בשבוע, שמונה וחצי שעות עבודה יומיות.

עמותת אור ירוק: "עבירת פגע וברח היא עבירה אנטי מוסרית וחמורה אשר מבטאת זלזול בחיי אדם. נהג יודע שפגע במישהו ובוחר שלא להגיש עזרה ולהסתלק ממקום התאונה. על המדינה להחמיר עם עברייני הפגע וברח על מנת לעקור את התופעה החמורה הזו מהשורש".
פגע וברח עבודות שירות נהגת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד