כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שחר חדש • חתנו של הגר"י מצגר ימונה לרב שח"ר

בטקס חגיגי ימונה רב חדש לשח"ר, במקומו של הרב רם ראב"ד • הרב החדש, סרן הרב שמשון קליין, רב קהילה באלעד • ויש מי שלא מרוצים: "אנו זקוקים לרב חרדי"

רב שח"ר הרב קליין. צילום פרופיל facebook
רב שח"ר הרב קליין. צילום פרופיל facebook



היום (ה') ימונה בטקס מיוחד בירושלים, רב לשח"ר: סרן הרב שמשון קליין. שיועלה לדרגת רס"ן.

עד כה שימש כרב בלתי רשמי של שח"ר, הרב רם ראב"ד. אך לאחר פרישתו של הרב רם ראב"ד, רב חיל האוויר מתפקידו, הוצעו מועמדים רבים לתפקיד רב שח"ר - שילוב החרדים בצה"ל. בסופו של דבר נבחר הרב קליין.

בשורות צה"ל מברכים על המינוי.

יוסי כהן, הפרוייקטור וממקימי פרויקט שילוב חרדים באט"ל, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "ההחלטה למנות רב ייעודי לשח"ר היא נבונה. למרות שבאופן ישיר לכל פיקוד וחיל יש רב שמטפל באופן מסור. בכל הקשור לחיילי השח"ר, חשוב שיהיה רב לתוכנית עצמה, שינחה את התוכנית. אנו מברכים על המינוי, ומקווים שיועיל לחיילי השח"ר בכל מקום שהם".

אולם לא כולם מברכים על המינוי החדש. בקרב חיילי השח"ר וגורמים בכירים בשילוב החרדים נשמע גם קול אחר. חלקם טוענים, כי לא ניתן למנות רב בוגר ישיבת הסדר וחובש כיפה סרוגה (שחורה) לתוכנית של חיילים חרדים.

רב קהילה בעיר אלעד

הרב סגן שמשון קליין, שימש בתפקידו האחרון כרב בח"א 21 הטכני בחיפה, ובעבר שימש כרב בסיס שדה דב ובסיס חיל האוויר בצריפין וחבר בית המדרש להלכה ברבנות הצבאית.

קליין, בשנות השלושים בחייו, מוכר כתלמיד חכם ומקורב לגדולי ישראל, וקיבל את ברכתם למינוי.

הרב קליין למד 11 שנים בישיבת כרם ביבנה, הוסמך לרבנות, כיהן כדיין בבית הדין של הגר"נ קרליץ בקרית ספר, והינו מתלמידיו של הגרש"צ רוזנבלט.

בשנתיים האחרונות משמש כרב קהילה בעיר אלעד. הוא ניסה להתמודד על רבנות העיר פתח תקווה שנערכו בשלהי חודש שבט, אך לא הצליח לצבור תמיכה.

הרב קליין הינו חתנו של הרב הראשי לישראל, הגר"י מצגר, וצאצא לאדמו"ר מטשאקאב והגאון הרב אליעזר קליין, ראב"ד העדה החרדית בבאר שבע והגרי"ח זוננפלד זצ"ל.

טקס לפרישת ראב"ד

בתוך כך, אלפי חיילים דתיים המשרתים בחיל האוויר ובתוכם מאות חיילי שח"ר כחול, התכנסו ביום שלישי לאירוע פרידה מרב חיל האוויר ושח"ר כחול, סא"ל הרב רם משה ראב"ד.

החל מהשעה 9:00 בבוקר נראה היכל הלימוד המרכזי של קריית נוער בבית וגן הירושלמית, כמו היכל ישיבת פונביז למעט הבדל אחד. אלפי הלומדים לבשו מדי חיל האוויר.

בזה אחר זה עלו מיטב הרבנים והמרצים ובהם: הרב דוד זיכרמן מגיד שיעור דף היומי בכותל המערבי, הרה"ג ר' יוסף חברוני ראש ישיבת חברון, המקובל הרב יעקב הלל, האדמו"ר הרב פנחס אבוחצירה והרב מיכאל לסרי. הרבנים הפליאו בשבחיו של הרב רם ראב"ד.

השיא היה בשעת הנעילה עת עלה הרב משה ראב"ד בעצמו. הוא סיכם את תקופת היותו ברבנות חיל האוויר מגיוסו בשנת תשמ"ב ועד היום.

הרב ראב"ד ציין את ההישגים הרבים שהצליח להביא וכולם בזכות התמדה עקשנות ומסירות נפש, ובראשם בניית המקווה לנשים בבסיס עובדה הנידח אי שם במעמקי הנגב.

כשסיים את נאומו עמדו אלפי החיילים והריעו לו במשך דקות ארוכות.
שמשון קליין שח''ר צה''ל רם ראב''ד רב צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד