כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הגר"ח והגראי"ל: האסון בטבריה - "בגלל האינטרנט"

מקורביהם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי סיפרו להם על התאונה בה נספתה משפחת אטיאס • הגראי"ל הגיב: "אין קושיות למה זה קורה" • הגר"ח: "בגלל הכלי הטרף"

הגראי"ל והגר"ח. צילום ארכיון: יעקב כהן
הגראי"ל והגר"ח. צילום ארכיון: יעקב כהן

"מי במים ומי באש מי בחניקה ומי בסקילה, הכל בראש השנה יכתבון", כך הגיב הגראי"ל שטיינמן כאשר שמע על התאונה הקטלנית בטבריה, בה נספו שמונה מבני משפחת אטיאס ז"ל.

"וכן אירע לאחרונה שריפה ברחובות", הוסיף, "שכילתה כמעט משפחה שלימה רחמנא ליצלן, והכל זה עם חשבון, הכל עם כתובת, וחשבונות שמים איננו יודעים, וכמו שרואים בדברי חז"ל בפרק קמא דשבת.

"ומה שהרבה פעמים אנשים תולים בסיבות שהנהג עשה טעות ולכן קרתה התאונה, אין הדבר כן, אלא אדרבה, למה זימנו מהשמים שיעשה את הטעות, בגלל שנגזרה הגזירה רח"ל".

עוד אמר הגראי"ל: "פעם, כשהייתה מתפשטת מגיפה בעיר, היו מיד מחפשים אם אין בעיר חטא של עריות. ואפילו מצאו אחד או שנים חוטאים בעיר - הבינו שבשבילם עלול לבוא אסון כזה גדול שמתו הרבה מבני העיר רח"ל, ואף אם אחרים היו נקיים מזה, בכל זאת 'כל ישראל ערבים זה לזה'.

"בימינו, לא חסר חטאים כאלו ה' ירחם, ובפרט עם האינטרנט, ואין קושיות למה קורה רח"ל אסונות כאלו. ואף בני תורה ששומרים את עצמם", הוסיף, "עדיין חסר את ה'רוח' ואווירה ציבורית חזקה, לחומר האיסור, ואם היתה אווירה חזקה וברור אצל כל אחד ואחד 'שהדבר אסור', ממילא ה' משפיע שגם המון העם היו מתרחקים מזה".

גם הגר"ח קנייבסקי התבטא אתמול בפני מקורביו: "מה שמחזיקים את הכלי הטרף - זה גרם לאבדון בעם ישראל. צריך להוציא את זה מהבית".
טבריה אטיאס טראגית גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 70 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד