כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

גופת הנרצח בתימן תשוחרר לאחר משפט הרוצח

רוצחו של יחיא זינדני, שחזר לפני שנים אחדות מישראל לתימן, יישפט מחר, ולאחר מכן תשוחרר גופת הנרצח לקבורה • משלחת ביקשה מנשיא תימן לאפשר הבאת גופתו ארצה

גופת הנרצח בתימן תשוחרר לאחר משפט הרוצח

אתמול (ג) נרצח בשוק בצנעא שבתימן. אחד מבכירי הקהילה היהודית בעיר אהרון יוסף זינדני.

בנו של הנרצח, יחיא זינדני, סיפר: "הוא נדקר בשוק סעוואן ליד השגרירות האמריקנית בצפון-מזרח צנעא", לדבריו, הוא נדקר בצווארו ובבטנו והובהל לניתוח בבית החולים.

"התוקף הוא אדם ידוע, שאמר שאבי כישף אותו והרס אותו", סיפר הבן, והסביר כי התוקף סבור שאביו פגע בפרנסתו באמצעות 'כשפיו'. רב הקהילה, יחיא יוסוף מוסא, אישר כי התוקף היה מוסלמי וקרא לרשויות לפעול להגנת היהודים.

היום הופיעה משלחת של נכבדי הקהילה בפני עבד אל ראב מנסור אל האדי, נשיא תימן, בבקשה לשחרר את גופת המנוח לקבורה מחוץ לגבולות המדינה.

מחר יתקיים משפטו של הרוצח, וככל הנראה אחר כך תשוחרר הגופה. אשתו ובנו של הנרצח יטוסו הלילה מישראל לתימן. ארגון זק"א ממשיך לפעול על מנת להביא את גופת המנוח לקבורה בישראל.

לדברי מקורביו, זינדאני החליט לחזור לתימן על אף שידע על הסיכונים הכרוכים בכך. זאת למרות שכבר היה לו אזרחות בישראל ואף חוזה לדירה ברחובות, הוא חזר לפני מספר שנים לתימן עם ילדיו וחיתן את חלקם בצנעא, שם חיה קהילה של 80 יהודים.

"היום בתימן נרצח יהודי בגלל שהוא יהודי", הגיב אתמול יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, וקרא ליהודי תימן לעלות לישראל, "עלינו לעשות כול שביכולתינו כדי להגן על יהודי תימן, איראן ומקומות אחרים".

בט"ו כסלו תשס"ט נרצח בתימן אחד מראשי הקהילה הקטנה וממקורבי חסידות סאטמר בתימן משה יעיש-נהרי בעיירת מגוריו ריידה.

הרוצח הסגיר את עצמו מיד לאחר שביצע את המעשה, ועל פי ההערכות, הוא פעל על רקע לאומני. הקורבן, בן 35 במותו, הותיר אחריו אישה ותשעה יתומים.
תימן צנעא רצח סכין כישוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד