כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הסאטמרער: "רוצים לגייס רבבות למקום זוהמה"

האדמו"ר מסאטמר, מתייחס לוועדת פלסנר • בדינר לטובת מוסדותיו, הוא מתריע: "איך זה שגזירה קשה מרחפת על עם ישראל, וארץ ישראל לא מזדעזעת" • ההקלטה - בפנים

הסאטמרער: "רוצים לגייס  רבבות למקום זוהמה"

"גזירה נוראה מרחפת על הציבור החרדי", במילים הללו מתייחס לראשונה האדמו"ר מסאטמר, רבי אהרון טייטלבוים, לנושא ביטול חוק טל.

בדינר השנתי לטובת מוסדות סאטמר בישראל בווילאמסבורג, התייחס האדמו"ר ל'גזירה האיומה על עם ישראל'.


תחילה סיפר האדמו"ר שלפני כחמישים שנה הוא היה בביתו של דודו בעל ה'דברי יואל' מסאטמר, והאדמו"ר התאונן שיש בישראל שר החינוך שבידו לסגור ברגע את תלמודי התורה, יש שר הבריאות היכול ברגע אחד לצוות על ניתוחי כל המתים, ויש שר הבטחון שיכול ברגע לגייס את כל בחורי הישיבות.

הוא אמר אז שעוד יגיע הזמן ששרי הציונים ירצו, ואזי נער לא יוכל ללמוד בתלמוד תורה, כל הבחורים יגוייסו ולאחר מותם כולם ינותחו. "במשך שנים רבות", אומר האדמו"ר טענו באוזניו, שהנה איש אינו מגייס בחורי ישיבות".

אחר כך הסביר האדמו"ר מה בדיוק קורה עכשיו, וכיצד הוקמה ועדת חוק טל לפני חמש שנים: "היום יש ועדה חדשה שאת שמה איני זוכר", אמר, "קם מלך חדש שהתחדשו גזירותיו, והסעיף הראשון על סדר היום בוועדה הוא שצריך לגייס את בחורי ישיבות. הסעיף השני הינו שחמש מאות בחורים בשנה אינו מפיק וצריך אלף בחורים לשנה. זה אומר בעצם לגייס את כל בחורי הישיבות. יש 60 אלף יהודים חרדים לומדי תורה בלי עין הרע. ואת כולם רוצים לגייס לצבא", אמר.

האדמו"ר שאל, "גזירה מרחפת על כל לומדי תורה ליטאים, ספרדים, אשכנזים. איני מבין איך זה שגזירה כה קשה מרחפת על עם ישראל, וארץ ישראל לא מזועזעת ת"ק פרסה על ת"ק פרסה.

"חורבן הדת עקירת כל התורה כולה תלוי בבעלי הבחירה, מינים ואפיקורסים, מינים ופורקי עול, ללא שום זיקה ליהדות, שהם יחליטו. שנים רבות שלא איימה גזירה כה קשה על עם ישראל".

"היודעים אתם מה פירושו", שאל האדמו"ר, "לקחת בחורים לצבא טמא, צבא טרף, אבי אבות הטומאה מלא זימה, מלא זוהמה, כגרועים שבאומות. זה צה"ל.

"צריך להתפלל להקב"ה על אחינו בני ישראל. שהקב"ה ששמר על עם ישראל לאורך הגלות - ירחם על כלל ישראל".





































סאטמר חוק טל צהל דינר ועדת פלסנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד