ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

כל כבודה • כך תתאפרי בצניעות

מתוך הערכה לכל מי שמעדיפה "להתאפר בלי להתאפר": כך תעשי זאת נכון • צרור עצות לאיפור "בזק ומהיר" למסרבות להתאפר • מגיש: ירין שחף, מנהל בית הספר לאיפור

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי



יש מי שאינה נוהגת להתאפר, ובכל זאת רוצה להיראות טוב.

יש מי שאינה מתאפרת פשוט מחוסר זמן, במיוחד בקיץ: קמים בבוקר, בחוץ החום מכה על הפנים, לחות, זיעה, צריך להספיק לארגן את הבית, לדאוג לילדים ואחרי כל זה להיראות רעננה ומטופחת.

ויש את אלה שפשוט "לא אוהבות" בלשון המעטה, ההרגשה של "שפכטל על הפנים". איפור עבורם הוא מסיכת צבעים מוגזמת.

פנינו לירין שחף, מורה לאיפור ומנהל בית ספר למקצועות האיפור, וביקשנו
את המתכון לאיפור הטבעי ובעיקר המהיר ב3-4 דקות מקסימום. כזה שהמסרבות להתאפר תוכלנה לחיות איתו בשלום.

שחף נענה לאתגר והרי הוא לפניכן - המדריך לאיפור "בזק", שלב אחר שלב.

לדברי ירין, "התופעה אכן מוכרת, באמת לא לכולן יש את הזמן והסבלנות בבוקר לעמוד חצי שעה מול המראה ולמזג גוונים של צלליות. אך ניתן להיראות טוב ,טבעי ובכמה דקות. אם תאמצו את הכללים הבאים:

מייק –אפ

מוצר חובה למראה פנים חלק ואחיד . ניתן למצוא בשווקים מייק אפ נוזלי, דק וקליל מאפשר מריחה קלה בעזרת ספוגית לחה, יש למרוח מכיוון מרכז הפנים כלפי חוץ. בעלות עור פנים בריא תוכלנה לותר על שלב זה ולהשתמש בקרם לחות להענקת עור אלסטי ובורק.

עיניים

מיזוג גוונים של צלליות אבקה הוא דבר שדורש זמן ודיוק לכן אפשר לעשות קיצור דרך משמעותי באמצעות מברשת הסומק מאפרים את העפעפיים. באותו גוון של הסומק. הכי פשוט שיש. והתוצאה לא רעה.

באיפור העיניים ניתן לוותר על הכול. רק לא על מסקרה! שקופה או שחורה איך שתעדיפו, היא יוצרת מראה רענן "פרשי". ו"מאירה" את העיניים..

שפתיים

וותרו על שפתון ותוחם שפתיים . שימוש בהם מצריך דיוק וזמן .הגלוס לעומתם הוא מוצר חובה. ניתן למרוח אתו בלי הצורך לחשוש שמא יצא מעט מגבולות השפתיים . במריחה אחת מהירה השפתיים הופכות בורקות ונעימות למראה. במידה ואת לא אוהבת את המרקם השמנוני קיימים מגוון שפתונים עתירי לחות בגוונים עדינים אותם ניתן למרוח במשיחה אחת מהירה.


איך לזהות מוצר איפור שפג תוקפו?

בהזדמנות הזו כדאי להוסיף עוד כמה כללים חשובים.

כמו לכל מוצר, גם לתכשירי איפור יש חיי מדף, כלומר איפור שפג תוקפו הוא מקור אפשרי לתופעת הפצעונים וגירויי עור. השליכי מוצרים פגי תוקף. אורך החיים של מוצרי איפור בד"כ הוא לשפתון - עד שנה, למסקרה - עד ארבעה חודשים, ולפודרה וצלליות - עד שנה וחצי. כל זאת בתנאי שמאפסנים אותם בתנאים נאותים (מקום קריר ויבש). במרבית המוצרים מסומן תאריך התוקף במידה ולא ניתן להריח את המוצר,עם ריחו רע וצבעו הפך דהוי סביר להניח שפג תוקפו.

היכן לאפסן את מוצרי האיפור בעונה החמה?

בוודאי לא בארון האמבטיה, שם הם צוברים לחות ובטח גם לא בתא הכפפות במכונית, שם הטמפרטורות לוהטות במיוחד ובטח שבטח אין לקחת אותם בתיק לחוף הים
מוצרי איפור חייבים להיות מאוחסנים ושמורים היטב על מנת שנוכל להפיק מהם את המיטב.

בעונה החמה בפרט יש לאחסנם במקום קריר ויבש. ליפסטיק הוא מוצר שמועד לפורענות מאחר ורובו עשוי שעווה וזאת כדי שימרח בקלות על השפתיים . בעונת השיא של הקיץ יש להניחו בשקית פלסטיק ולאפסן במקרר. גם עפרונות עיניים מושפעים מאוד מלחות וחום. במזג אוויר חם ניתן לשמר אותם בתא ההקפאה. כחמש דקות לפני השימוש ניתן להוציאם ולצייר מעט על כך היד כדי לסגל לטמפרטורת הגוף ואז ניתן לצייר איתם בקלות ובנוחות סביב העיניים.

בעונת הקיץ יש להקפיד פעמיים בחודש חודש לשטוף את מברשות האיפור (משיער טבעי- לא פלסטיק) בעזרת מים ושמפו. יש לייבש היטב לפני שימוש חוזר.


ירין שחף הינו מורה ומנהל בית הספר מס'1 למקצועות האיפור

ירין שחף איפור צניעות חום פג תוקף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד