כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מאבק הנדל"ן בבתי ורשה • שלום רוסט שוחרר

המשטרה עצרה אותו בשדה התעופה בטענה שלא התייצב לדיונים - ושחררה אותו תמורת ערבות • עורך-דינו: "במהלך כל התקופה לא נעשה ניסיון לאתר את מרשי"

שלום ברוך רוסט. צילום ארכיון
שלום ברוך רוסט. צילום ארכיון

בית משפט השלום בירושלים שחרר את שלום ברוך רוסט, תושב שכונת בתי ורשה שנעצר אתמול (ד')בשדה התעופה בן גוריון כשהיה בדרכו לאומן באוקראינה. במשטרה טענו כי לא הופיע לדיונים במסגרת כתב אישום שהוגש נגדו ודרשו להוציא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ והפקדה של ערבויות כספיות.

השופטת אילה זיסקינד דחתה את בקשת המשטרה והורתה לשחררו ללא תנאים בהתחייבות של 2,500 שקלים תוך קביעת מועד במזכירות בית המשפט לדיון נוסף בנושא מאבק הנדל"ן בבתי ורשה.

רוסט מואשם באיומים, הסגת גבול, התחזות לאחר והיזק בזדון.

במשטרה דרשו מבית המשפט לאשר נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ, הפקדת דרכונים במשטרה, ערבות עצמית וערבות צד ג' על סך 5,000 שקל במטרה להבטיח את התייצבותו בפעמים הבאות.

עורך דינו, יאיר נהוראי, אמר בתגובה לבקשת המשטרה: "נבקש להתייחס לבקשה כבקשת שווא. הוא לא ניסה להימלט מהארץ או מאימת הדין. הוא פשוט לא ידע. הדבר החמור יותר שבמהלך כל התקופה לא נעשה ניסיון לאתר את הרב רוסט. כשאנו באים ומדברים על הימלטות, אנחנו בודקים אם הוא מועד להימלטות, בוא נבחן את העבר, הוא לא זומן".

השופטת קבעה כי בהטלת צו עיכוב יציאה מהארץ ובהפקדת ערבויות יש כדי להגביל באופן לא מידתי את חופש הפעולה של רוסט כאשר הוא לא ידע כלל על מועד הדיון. השופטת הורתה מרוסט ובאי כוחו לקבוע זמן לדיון נוסף במזכירות בית המשפט והוא שוחרר בהפקדה של 2,500 שקלים.
שלום ברוך רוסט בתי ורשא אומן בית המשפט משטרת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד