כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

יענקי ברגר יישאר במעצר • הוגש כתב אישום חמור

מנהל ת"ת לעלוב מואשם ב-3 סעיפים: הוצאת דבר במרמה, הלבנת הון והעלמת מס בעשרות מיליוני שקלים • המשטרה דרשה הארכת מעצר בשל החשש שברגר ינסה להימלט לחו"ל • בפנים: כתב האישום המלא

יענקי ברגר. צילום ארכיון
יענקי ברגר. צילום ארכיון



פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד יעל שניידר-סבן, הגישה היום (ה) לבית המשפט המחוזי בירושלים, כתב אישום נגד מנהל עמותת 'וזאת הברכה לתורה וצדקה בירושלים' יעקב ברגר, ונגד עוזרו יוסף צדוק, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה לפי פקודת מס הכנסה והלבנת הון.

במקביל להגשת כתב האישום, הובאו החשודים היום בפני כב' השופט אריה רומנוב בבית המשפט המחוזי בירושלים, לצורך הארכת מעצרם, המשטרה טענה כי קיים חשש להימלטותו של ברגר מהארץ. בית המשפט החליט להשאירו במעצר עד ליום 28.5.12 בשעה 13:00, אלא אם כן תינתן החלטה אחרת.

העמותה מפעילה שני תלמודי תורה 'תפארת התורה' ו'וזאת הברכה' (לעלוב), מספר גני ילדים, בתי ספר יסודיים, שני כוללים וכן את ישיבת 'היכל אברהם' בביתר עילית. העמותה מתוקצבת על ידי משרד החינוך, משרד הרווחה, עיריית ירושלים ועיריית ביתר-עילית.

משרד חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום חקר את היבטי עבירות המס בפרשה.

לפי העולה מעובדות כתב האישום, העמותה ביצעה דיווח כוזב של מספר התלמידים במוסדותיה, כתוצאה מהדיווח הכוזב קיבלו הנאשמים כספים בסכומי עתק של עשרות מיליוני שקלים מרשויות השלטון שלא כדין ובכך הם מואשמים בהוצאת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

בנוסף, המשכורות ששולמו לעובדי העמותה מכספים אלו, היו גבוהות פי שניים ויותר מהמשכורות שדווחו למס הכנסה, מה שמציב אישום של העלמת מס על סכומים של מיליוני שקלים. כמו כן, עשו הנאשמים פעולות שונות להסתרת הכסף, פעולות המוגדרות כהלבנת הון.

בכתב האישום צויין, כי בשנת 2005 נפתחו 3 חשבונות בבנק הפועלים על ידי יעקב ברגר, על שם העמותה, בשנים 2007-2008, אשתו ברכה ברגר, נרשמה כמורשית חתימה באחד החשבונות, ומלכה רחל קורנבליט, מזכירת העמותה עמה היה לברגר יחסים קרובים, נרשמה כמורשית חתימה בחשבון אחר. השתיים ביצעו את הוראותיו של ברגר בכל הקשור לענייני העמותה ובפועל חשבונות העמותה היו בשליטתו הבלעדית.

בשנת 2005 פתח ברגר חשבון פרטי בשם 'מוסדות לעלוב' וחשבון פרטי של 'תלמוד תורה תפארת התורה' בבנק הפועלים, בהם הוא היה מורשה חתימה יחידי. הייתה לו שליטה מלאה על הנעשה בחשבונות הללו, ובשונה מבחשבונות העמותה, לא היה עליו לדווח על הנעשה בהם לאיש. ברגר גם פתח שני חשבונות פרטיים, האחד על שמו והאחד על שמו ועל שם אשתו.

התביעה דורשת: חילוט נכסים

בשירותו של ברגר עבד יוסף צדוק, שכיר בעמותה שהיה יד ימינו של ברגר, וביצע עבורו ועבור העמותה פעולות שונות, ובכללן מסירת המחאות, הפקדתן, משיכת כספים והפקדתם בחשבונות הבנק המוזכרים לעיל, העברת המחאות עבור משכורות לתלמודי התורה השונים, ופריעת המחאות עבור ברגר בעסקי המרות מטבע.

הפרקליטות אינה מסתפקת בתביעה, והיא מצרפת גם בקשת חילוט לנכסיו של ברגר כדלהלן:

1) הכספים בחשבונות הבנק המפורטים בחלק הכללי של כתב האישום.
2) כסף מזומן שנתפס ברשותו של יעקב ברגר בחיפוש מתאריך 6.5.12.
3) תכשיטים ושעונים שנתפסו בביתו של הנאשם 1 בחיפוש מתאריך 6.5.12.
4) כלי רכב לפי הפירוט הבא: BMW מ.ר. YGH30R . ע"ש יעקב ברגר. וולבו מ.ר. 6487861 ע"ש יוסף צדוק.
5) סכום של $207,901 שהיה מופקד לזכותו של נאשם 1 בגמ"ח 'אהבת חסד' ברח' בית ישראל 4, ירושלים.
6) דירה של יעקב ברגר ואשתו ברחוב מנחת יצחק בירושלים.
7) דירה ו/או זכויות בדירה במתחם 'תנובה' ברחוב ירמיהו, מנחת יצחק ושמגר בשכונת רוממה בירושלים, הרשומה בחברה משכנת 'תנובת הארץ וירושלים בע"מ'.
8) זכויות בנכס ברחוב מנחם בשכונת מקור ברוך ירושלים.

בנוסף מציינת התביעה כי היא עשויה לדרוש עונש מאסר אם תהיה הרשעה.




הונאה פיקטיבי אישום ברגר צדוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד