כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הדרכה באור ירוק ומעורבות נהגים חדשים בתאונות

ניסיון בנהיגה שווה זהב, תוכנית 'אור ירוק לחיים' מכשירה ומטפחת את הנהגים הצעירים • יותר מרבע מיליון מפגשים כאלה כבר נערכו

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

אומרים חז"ל "אינו דומה מי ששונה פרקו מאה פעמים למי ששונה פרקו מאה ואחת". כלומר ללימוד ולתרגול ולהדרכה השפעה כה גדולה, עד שגם מי ששנה את אותו הפרק מאה פעמים, יודע את פרקו פחות טוב ממי ששנה את פרקו מאה ואחת פעמים.

ומה שנכון בלימוד תורה, נכון שבעתיים גם בלימוד אחר, לימוד נהיגה זהירה ובטיחותית, אשר במידה מסויימת חשוב אף יותר מלימוד תורה, שהרי פיקוח נפש דוחה תלמוד תורה.

מחקר יסודי שבצענו באור ירוק, אישש את אותה אמרת חז"ל ישנה ותקפה. המחקר, שבדק את מידת מעורבותם בתאונות של נהגים חדשים שנטלו חלק בתוכנית "אור ירוק לחיים", מצא כי מעורבותם בתאונות פחתה בכ 13%.

תוכנית "אור ירוק לחיים", הינה הכשרת בטיחות בדרכים, המוענקת לנהגים צעירים, בתקופת הליווי, בביתם, בלווי ההורים ובחינם. באמצעות פרויקט "אור ירוק לחיים", שהושק בשנת 2004, מקנים מתנדבי העמותה, ידע מעשיר ומעשי להורים ולנהגים הצעירים במהלך תקופת הליווי שלאחר קבלת רישיון הנהיגה.

במסגרת תכנית "אור ירוק לחיים", נפגשים מתנדבי העמותה, מידי שנה עם מעל 33 אלף נהגים צעירים וההורים המלווים, המקבלים כלים וידע ליישום מוצלח של ליווי נכון ובטוח של הנהגים הצעירים.

עד היום נערכו מעל ל 260,000 מפגשי "אור ירוק לחיים", מתחילת התכנית.

בשל גילם הצעיר, נוטים נהגים צעירים לביטחון מופרז על הכביש ולהתנהגויות מסוכנות. בניגוד לתפיסתם העצמית, הם אינם מנוסים במשימת הנהיגה ואינם מיומנים מספיק כדי להתמודד עם מגוון הסכנות בדרך.

בנוסף להפחתת הסיכוי להיות מעורבים בתאונות ב-13%, לעומת נהגים צעירים אחרים, המשתתפים בתוכנית אור ירוק לחיים זכאים ל-300 ₪ הנחה בביטוח לרכב ב"ביטוח ישיר". או ל 7.5% הנחה בביטוח לרכב ב"הראל" וב"שומרה".

הנתונים מראים בבירור שלעשייה ולהדרכה יש תוצאות. אנן, מבחינתנו, מצפים שלא רק אור ירוק ידריכו נהגים צעירים בביתם, אלא שהדרכה כזו תהיה הדרכת חובה לכל נהג צעיר במדינת ישראל, ושאת האחריות לפרויקט תיטול על עצמה המדינה, בינתיים ללא תוצאות.

מטרתו של פרויקט "אור ירוק לחיים" הינה לצמצם את מספר הנהגים הצעירים שנפגעים בתאונות דרכים.

מעל 4500 נהגים צעירים (15-24) מעורבים בתאונות דרכים מדי שנה בממוצע (2003-2011). 44 נהגים צעירים (15-24) נהרגים מדי שנה בממוצע, בתאונות דרכים (2003-2011).

במסגרת פרויקט אור ירוק לחיים פועלים גם עשרות מנחים חרדים שהוכשרו במיוחד להעביר את ההדרכה לנהגים צעירים מהמגזר החרדי, ועושים זאת במסגרת שירותם האזרחי. כל נהג חדש חרדי שיפנה לאור נרוק יענה מיד בהדרכה חינם מאת מנחה חרדי, ויפחית בצורה משמעותית את סיכוייו להיות מעורב בתאונת דרכים קשה.
נהגים צעירים חדשים הכשרה אור ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד