ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אז מה בעצם החליטו 'כלל ישראל'? • טור מפקפק

מי שלא השתתף התחבא בביתו בבושה, רבנים נהרו מכל העולם, אבל לשם מה? • החברים נותרו עם הבלקברי, אף אחד לא ידע מה בדיוק רצו שם, ואיפה היה כאן 'כולם כאחד'?

אז מה בעצם החליטו 'כלל ישראל'? • טור מפקפק



אדמו"רים, רבנים וראשי ישיבות (להלן: רבנים) מכל קצוי תבל התכנסו לדון בבעיית האינטרנט. בעצם, הדיונים כבר התקיימו בחדרים סגורים חודשים קודם לכן, אחת לכמה שבועות בחודשים האחרונים שוחררו תמונות בודדות מאסיפות כאלו ואחרות, בהן נראו רבנים לצד עסקנים רכונים סביב שולחנות בצפיפות. והם דנו, שוב ושוב. רבנים ביקרו זה את זה, הזמינו איש את רעהו.

קל היה לנחש את תוכן השיחות והדיונים, על סכנת האינטרנט לא באו לדבר, כי על זה כבר חתמו הרבנים לפני כ-15 שנה, על סיפורים חדשים קשה לי להאמין שדיברו, נדוש. על מה בכל אופן דיברו? מן הסתם על החלטות ברורות והצגת חזית אחידה בכל הנוגע לטכנולוגיה.

ובכן, לפני הכנס יכולנו רק לנחש, כעת העניין די ברור, כשחייגתי לאחותי המתגוררת בארה"ב, היא סיפרה שבאותו הערב לא היה בנמצא גבר חרדי ברחוב, כולם היו שם, ומי שלא, התחבא בביתו שלא יראו שהוא נעדר, 'הדרת גברים' למהדרין. תכלס, שאלתי אותה, מה יצא מזה? אלו מסקנות העבירו הרבנים לציבור הרחב?

היא לא כל כך הבינה את שאלתי, מה פירוש? היא נזעקת, הרבנים צעקו כמה שזה אסון כל האינטרנט הזה, כל הרבנים מכל גווני הקשת, אפילו האדמו"ר מויז'ניץ מונסי (שה' ישלח לו רפו"ש) אשר כידוע מתנזר בקפידא מתמונות לבל יצולם, הופיע, חרף ידיעתו ששם יצולם, רבנים הגיעו מישראל, מאנטוורפן ומקנדה אל מגרש הבייסבול להגיד ולספר כמה האינטרנט מסוכן.

באמת? שאלתי, זה חדש לך העניין הזה? וכי הרבנים לא צועקים על הנושא הזה כבר 15 שנה? מה חידשו עכשיו? תקנה, פתרון או איזו הוראה לרבים? לבסוף היא הפטירה, לא יודעת, תשאל את הגברים שהיו שם.

חבר שהיה בכנס שלח לי במהלכו תמונות ממכשיר הבלקברי שלו, החזרתי לו מייל: ידידי, האם הבלקברי הותר? הוכשר? נאסר? אני עדיין לא יודע, הוא הגיב, תיכף נשמע.

מייל נוסף שקיבלתי לפני הכנס היה מנוסח כך: "אני יוצא כעת לכנס, וכשאשוב, אני לא יודע אם יהיה לי עוד מייל, אז שיהיה לך שבת שלום, חג שמח, קיץ בריא, צום קל, שנה טובה, חנוכה שמח, פורים שמח, ומזל טוב לכל השמחות שיהיו".

אל תדאגו, ידידי לא יחזור לרכוש בולים, חולמים אתם בהקיץ, גם ממנו קיבלתי תמונות מהכנס המיוחד במייל.

מידידים אחרים שמעתי שהציבור נורא מאוכזב מהתוצאה, גם מחלק מהנואמים, וגם מכך שלא יצא משהו ממשי. חבר אחד יצא עם תובנה מעט שונה, לדבריו, הרבנים הפנימו שלא ניתן להילחם נגד האינטרנט, האינטרנט כאן בשביל להישאר ולתמיד, וככל שעובר הזמן אנו יותר ויותר תלויים בו. אז לפחות שיהיה מסונן.

כרוזים שהודבקו ברחובות פרסמו לקהל הרחב על שני בתי כנסת בהם אפשר להגיע כל ערב ולקבל פתרון לסינון מבעלי מקצוע, פתרון שיותאם אישית לכל מכשיר. מעניין, גם על זה לא ידעו יומיים לפני? האם על זה היו הדיונים המקדימים? לעולם לא נדע...

לסיום, הסלוגן של הכנס היה 'ובאו כולם בברית יחד נעשה ונשמע אמרו כאחד', אני חייב לציין, זה אכן מאוד יפה ומתאים כמה ימים לפני שבועות, אבל "כולם כאחד"? כל הריבים בין החצרות השונות הוסטו הצידה? כולם הופיעו שם כאיש אחד בלב אחד על אף חילוקי הדעות והמריבות הפנימיות? או שחלקם התחמקו בצורה כזו או אחרת. את זה אולי כן נדע...
כלל ישראל ציבור אינטרנט כנס היה או לא היה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד