כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

דייני אשדוד פסקו: בעד ויז'ניץ, נגד 'שלומי אמונים'

תביעת 'שלומי אמונים' לקיום רוטציה בעיריית אשדוד נדחתה על-ידי בית דין • התוצאה: נציג ויז'ניץ יעקב טסלר לא יתפטר לטובת נציג 'שלומי אמונים'

ניצח. האדמו"ר מויז'ניץ באשדוד. צילום ארכיון
ניצח. האדמו"ר מויז'ניץ באשדוד. צילום ארכיון

סאגה פוליטית-משפטית מורכבת הגיעה אמש (ה) לסיומה. בית הדין רבני הקריות באשדוד, בראשותו של הגאון רבי בונם שרייבר, שישב בהרכב עם הדיינים הרב מרקסון והרב אברמוביץ, דחה את תביעת סיעת 'שלומי אמונים' (כלל חסידי) באגודת ישראל נגד הסיעה ה'מאוחדת' (ויז'ניץ) ונגד הסיעה ה'מרכזית' (גור).

'שלומי אמונים' דרשה מנציג ויז'ניץ החבר במועצת העיר - יעקב טסלר, לפנות את מקומו לטובת קיום רוטציה עם נציג 'שלומי אמונים', יהושע טננהויז. ב'שלומי אמונים' טענו, כי לפני הבחירות האחרונות לעירייה, סוכם בין הסיעות על קיום רוטציה שכזו, במקרה שיוכנסו שלושה נציגים לרשימה המשותפת.

אך, כפי שהתברר, לאחר סדרת דיונים וחקירת העדויות מכל הצדדים, לא נחתם הסכם מעין זה, אלא הדברים נידונו בעל פה, בין נציגי הסיעות השונות, אולם לא הגיעו לכדי חתימה מחייבת וסיכום סופי.

בפסק הדין שניתן נכתב: "היות שלא נעשה הסכם מחייב בין הצדדים, אין מקום לתביעה זו בבית הדין". בכך הותיר בית הדין את המצב הנוכחי על כנו.

ב'מאוחדת' אמרו לאחר החלטת בית הדין, כי לאורך כל הדרך, למעלה משנה וחצי - מאז הגישה 'שלומי אמונים' את התביעה - הבהירו שוב ושוב נציגי ויז'ניץ כי באם יוצג הסכם חתום על קיום רוטציה – הוא יקויים במלואו. אך מכיון שלא היה בנמצא הסכם כזה, סיכומים שבעל פה שנעשו בידי גורמים כאלה ואחרים אינם מחייבים את הסיעה.

גורם באגודת ישראל אמר עוד, כי הבחירות באשדוד היו הימור לא פשוט, שכן בחירתו של ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, לא הייתה מובטחת עד לרגע האחרון. הדיונים הרבים והשיקולים של הסיעות השונות באגו"י לא היו שוות, וההתמהמהות של 'שלומי אמונים' בהבעת התמיכה בלסרי – היא זו שגרמה לאי חתימת ההסכם ולהפסדה בבחירות, כמו גם בפסק הדין שניתן נגדה.
אשדוד ויז'ניץ שלומי אמונים יעקב טסלר יהושע טננהויז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד