ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"בכינו מול הלהבות" • 8 ספרי תורה עלו באש בקרית-אונו

זעזוע כבד חיכה למתפללי בית הכנסת יוצאי טורקיה בקרית-אונו • ביום חג מתן תורה, עלה בית הכנסת באש ושמונה ספרי תורה נשרפו כליל • "עמדנו מול האש ובכינו"

בית הכנסת, הבוקר. צילום: יעקב נחומי
בית הכנסת, הבוקר. צילום: יעקב נחומי



שמונה ספרי תורה, עלו באש בבית כנסת בקרית אונו.

אמש (שבועות), התקבל דיווח במוקד כיבוי האש, על שריפה שפרצה בבית הכנסת "עץ חיים" של יוצאי טורקיה, ברחוב הנביאים בקריית אונו.

צוותי כיבוי בפיקודו של סגן נציב כבאות חילוץ והצלה, ומפקד איגוד 'בני ברק', טפסר בכיר - שמעון בן נר, הגיעו במהירות למקום, אך להבות האש לא בישרו טובות, ושמונה ספרי תורה עלו באש.

עקב מעורבות אסבסט, הונחו התושבים להתרחק מזירת השריפה ואנשי המשרד לאיכות הסביבה ביצעו ניטור לזיהום אוויר במקום, בתום עבודת לוחמי האש הוסר החשש מפני זיהום אוויר.

חזי צפניה דובר כיבוי האש בני-ברק מספר ל'בחדרי חרדים': "סמוך לשעה 18:00, קיבלנו קריאה על שריפה שפרצה במבנה ברחוב הנביאים בקריית אונו. שישה צוותי כיבוי נשלחו למקום והבחינו מרחוק בעשן סמיך המיתמר מהאיזור. כשהגיעו למקום הבחינו בבית כנסת העולה בלהבות.

"הצוותים חדרו פנימה והחלו בפעילות כיבוי, תוך סיכון חייהם. עוצמת האש הייתה גדולה, וכתוצאה מכך חלק מהתקרה קרסה. לאחר כיבוי האש גילינו שכל התכולה נשרפה באש. ניגשנו לארון הקודש שהיה ללא כספת, וגילינו שמונה ספרי תורה מפוייחים!

"מצער, שביום מתן תורה, נשרפו שמונה ספרי תורה", אומר חזי בכאב, "לפי מה שהבנתי מהתושבים בסביבה, מתפללי בית הכנסת שהגיעו לתפילת מנחה, גילו את השריפה והזעיקו את צוותי הכיבוי".

בית כנסת סמוך של יוצאי העדה הפרסית, התקיים שיעור תורני, הלומדים חשו את ריח האש יצאו החוצה וכשראו את הלהבות, הם הוציאו את ספרי התורה מבית הכנסת בו למדו, ותוך זמן קצר גם בית כנסת זה עלה באש.

חוקר דליקות יבדוק את נסיבת פרוץ השריפה והממצאים יוגשו למפקד האיגוד".

באירוע נוסף בעיר אלעד, פרצה דליקה בערב שבת בבית כנסת ברחוב הרי"ף. צוותי כיבוי שחשו לזירת השריפה, חילצו מארון הקודש שני ספרי תורה שלא נפגעו בדליקה.

הצוותים פעלו זמן ממושך להשתלט על האש, אך בית הכנסת ששכן במבנה קראוון, נשרף כליל, עם ספרי קודש וסדורי תפילה.

בית הכנסת, הבוקר. צילום: יעקב נחומיצילום: בית הכנסת, הבוקר. צילום: יעקב נחומי
בית הכנסת, הבוקר. צילום: יעקב נחומי


"ראינו ובכינו"

הרב משה לאון, גבאי בית הכנסת יוצאי טורקיה, לא היה יכול לדבר בשל האירוע הקשה. אך רעייתו סיפרה בשיחה בוכייה ל'בחדרי חרדים', כי יחד עם בעלה הרב משה לאון הם עלו ארצה לפני כ-40 שנה. הוא היה ממייסדי בית הכנסת ומונה להיות הגבאי.

"בעלי אמש הגיע הביתה כשהוא בוכה, כששאלתי אותו מה קרה, סיפר לי כשעיניו דומעות, כי כשהגיע לתפילה בבית הכנסת, ראה להבות בוקעות ממנו. היה לו קשה לדבר, בכיתי יחד איתו.

"היום בשעות הערב הוא חש שלא בטוב, המצב רוח שלו ירוד לגמרי, בעלי לקח את זה באופן קשה מאוד, ואמר כי ישב שבעה", ומוסיפה בבכי, "זה אסון נורא".

"אני לא יודעת מה מצב ספרי התורה שנשרפו, אבל זה אסון שאי אפשר לתאר אותו, הבנתי מבעלי שנגרם נזק כבד מאוד לבתי הכנסת."

מחר צפוי הרב לאון להפגש עם ראש העיר ועם הרב רצון הלוי ערוסי רב העיר קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, כדי לטכס עצה כיצד לשקם את בית הכנסת.











שריפה ספר תורה בית כנסת אש קרית אונו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד