א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

המהומות בסוריה • עימות חריף במועצת האו"ם

המועצה התכנסה לדיון חירום בעקבות הרג האזרחים והילדים • הנשיא התורן: "על הממשלה להפסיק זאת מיידית" • השליח הסורי באו"ם: "צונאמי של שקרים"

הפגנות בסוריה.
הפגנות בסוריה.

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה הלילה (א') את משטרו של הנשיא אסאד על השימוש בנשק כבד שכתוצאה ממנו נטבחו לפחות 108 בני אדם ובהם כמעט 50 ילדים.

את הגינוי מסר נשיא המועצה התורן, בתום כינוס חירום שהתקיים הלילה בנושא.

"מועצת הביטחון מגנה את הרג האזרחים בירי מטווח קצר, תוך התעללות פיזית קשה", אמר נשיא המועצה התורן, סגן שגריר אזרבייג'ן באו"ם, טופיג מוסייב.

"מועצת הביטחון מגנה בכל לשון אפשרית את ההרג של עשרות גברים, נשים וילדים ואת פציעתם של מאות בני אדם נוספים בחולה בהתקפות הארטילריה שביצעו כוחות מטעם הממשלה על שכונת מגורים ליד חומס", הדגיש הנשיא. הוא גם הוסיף כי משקיפי האו"ם בסוריה אישרו את קיומו של הטבח.

"האחראים למעשי האלימות חייבים לתת דין וחשבון", נאמר בהצהרה משותפת של המועצה.

"המשקיפים שלנו בסוריה ממשיכים לחקור את ההתקפות האחרונות באזור חומס ולדווח עליהם לחברי המועצה. אנו דורשים כי הממשלה תפסיק באופן מיידי את ההתקפות באזורים המאוכלסים ותסיר את איום כלי הנשק הכבדים מאזורים אלו".

לאחר האמירות הנוקבות של חברי המועצה, עלה השליח הסורי באו"ם והבהיר במסיבת העיתונאים כי חברי המועצה מטעים את הכתבים כשהם אומרים כי הגינוי החריף בא בעקבות "עדויות וראיות" שיש בידם נגד ממשלת סוריה.

"אני מתנצל על הצונאמי של השקרים שהציגו כאן חברי מועצת הביטחון", אמר לכתבים. "ממשלת סוריה גינתה אף היא את המעשים החמורים. מי שאחראי לאותם פשעים יעמוד לדין בידי הממשלה הסורית". ,
סוריה מהומות טבח הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד