ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

המקובל הגוראי • הרה"ח רבי יעקב קוז'ליק זצ"ל

בירושלים נפטר הגר"י קוז'ליק, מקורבו של ה'בית ישראל', אשר בהוראתו המיר את השטריימל בספודיק • למד קבלה בישיבת 'שער השמים' • נודע כאיש צנוע וקדוש

המנוח רבי יעקב קוז'ליק זצ"ל בלימודו. צילום: ארכיון
המנוח רבי יעקב קוז'ליק זצ"ל בלימודו. צילום: ארכיון

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר הרה"ח רבי יעקב קוז'ליק זצ"ל, מגדולי וחשובי חסידי גור ומפארי ירושלים של מעלה, והוא בן 88 בפטירתו.

המנוח זצ"ל נולד בעיירת טולצ'ין שבאוקראינה, מקום בו חיו ופעלו אדמו"רי טאלנא זי"ע. לאביו ר' יוסף ז"ל, שנלחם על יהדותו תחת שלטון הק.ג.ב.

נישא לרעייתו, בת הרה"ח רבי שלמה אטיק ז"ל מקרלין, בנו של הגר"א אטיק זצ"ל.

המנוח היה מקורב לאדמו"ר בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל, וזכה אצלו לקירוב מיוחד ולחיבה יתירה. בין השאר, כאשר רכש לו חמיו שטריימל לחתונה, ביקשו ה'בית ישראל' להמירו ל'ספודיק' הגוראי. במשך כל שנות הנהגתו של ה'בית ישראל', נהג לחלק קפה לכל באי בית המדרש בהפסקות, ואף לילדים קטנים. בחסידות גור הייתה לו גם 'חזקה' להסתובב עם ספר התורה בשעת 'כל נדרי'.

למד בישיבת 'שער השמים' שם עסק גם בתורת הקבלה. נודע כאיש חסיד, קדוש, צנוע ומופלא שלא ביקש לעצמו דבר, ביתו היה פתוח לרווחה לכל נצרך ונזקק.

היה דבוק בלב ונפש עד יומו האחרון באדמ"ורי גור, שראו בו סמל של מסירות נפש ודוגמא ומופת לקדושה. לא זז כמלוא נימה מהוראותיהם ורצונם. אדמו"רי גור אף הביעו את חביבותם והיו נוהגים לכבדו כעד קידושין בחופות צאצאיהם.

לצד זאת, פינה חמה הייתה שמורה בליבו לחסידות טאלנא, שערשה והולדתה היו בעיירת הולדתו, טולצ'ין, ועד ליומו האחרון נצר אמונים לחסידות טאלנא, הוא היה מקושר לרבי מטולנא זצ"ל בשכונת בית וגן בירושלים ולנכדו יבלחט"א האדמו"ר מטאלנא אשדוד.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך בניו: הגאון רבי יהושע, הגאון רבי מנדל, הרב ראובן והרב דוד מארה"ב. חתניו: האדמו"ר מקאלושין, הרה"צ רבי משה טיטלבויים רב חסידי סאטמר ברחוב יונה בירושלים, הרב שמחה קרויזר, הרב אהרן רבינוביץ, הרב יהודה גנזל, הרב חיים הומינר, הרב לזנובסקי והרב אברהם הרצל.

הלוויתו יצאה היום (ב') אסרו חג דשבועות, מבית ההלוויות שמגר בירושלים, דרך בית המדרש הגדול דחסידי גור.

בראש מסע הלוויה צעדו האדמו"רים מגור, בויאן, פינסק קרלין, טאלנא אשדוד ועוד.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
גור לוויה שמגר ירושלים נפטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד