כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בקרוב: ועדת המזון תגביל ההתרחבות של שופרסל ומגה

לפי מקורות ממשלתיים, ועדת המזון צפויה להמליץ מנגד גם על הגדלת שטחי המותג הפרטי של הרשתות. ההמלצות יוגשו עד סוף השבוע

  • ז' סיון התשע"ב
בקרוב: ועדת המזון תגביל ההתרחבות של שופרסל ומגה

ועדת המזון בראשות מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, שדיוניה התארכו מעבר לתכנון המקורי, הבטיחה להגיש את המלצותיה הסופיות עד סוף השבוע. בין היתר צפויה הוועדה, שמינה שר התמ"ת, שלום שמחון, להמליץ על הגבלת התרחבות רשתות השיווק הגדולות - שופרסל ומגה - כך שאם באזור מסוים קיים סניף של רשת אחת - היא לא תוכל לקבל אישור לרכוש שטח שיווק חדש באותו אזור.

המלצה זו אינה עולה בקנה אחד עם ההמלצה המשמעותית היחידה של חברת מוניטור - המייעצת לוועדת המזון - שלפיה יש להגדיל בשיעור ניכר את שטחי המדף של המותג הפרטי ברשתות השיווק - המלצה שמחזקת את רשתות המזון. לדברי מקורות ממשלתיים, אף שוועדת המזון בוחנת צעדים להצרת התרחבות עתידית של הרשתות, היא צפויה להמליץ גם על חיזוק המותג הפרטי כאמצעי להורדת מחירים.

מוניטור ממליצה על שילוב כמה מהלכים כדי להוריד מחירים, ובהם הגדלת יבוא, וכאמור, הרחבת המותג הפרטי. על פי השוואה שערכה מול רשתות בחו"ל, השימוש של הרשתות במותג הפרטי בישראל נמוך בהרבה מהממוצע במדינות המפותחות. המותג הפרטי נמכר בדרך כלל במחיר נמוך ממוצרים מתחרים, ואם אינו נופל באיכותו מהם - הוא מצליח לתפוס נתח שוק ולחזק את הרשת.

מקורות ממשלתיים ציינו כי השבוע צפוי שר האוצר, יובל שטייניץ, להודיע על הפחתת מכסים בענף המזון. הצו להפחתת המכס, הכולל את מוצרי התעשייה המעובדת וחלק מהתעשייה החקלאית, ונמצא בהליכי אישור אחרונים במחלקה המשפטית במשרד האוצר, יהיה דומה להפחתות המכס שפירסמה רשות המסים לעיון הציבור. בשלב זה יעמדו בעינן הגנות המכס על מוצרי חקלאות טריים.

הפחתות המכסים שייכנסו לתוקף כוללות הפחתה של 75% על מוצרי מזון מעובד בתוך שלוש שנים. הוחרגו מכך שלוש משפחות מוצרים שבהן ההפחתה תהיה נמוכה או תיפרס על זמן ארוך יותר - מיצים, טונה ונקניקים. כן יופחתו מכסים על מוצרי חקלאות טריים כמו בקר, פטם וכבש, שהמכס הגבוה במיוחד המוטל עליהם חוסם יבוא ותורם לעליות מחירים במשק, ועל מוצרי חקלאות שאינם גדלים בישראל.
שופרסל מגה בול רשתות הגבלה ועדת המזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד