כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מכירות אסם צמחו ב-2.6% ל-1.02 מיליארד שקל

הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2012 רשם עלייה של 0.7% ועמד על 94 מיליון שקל

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



קבוצת אסם פרסמה הבוקר את התוצאות הכספייות של הרבעון הראשון של 2012. סך המכירות של הקבוצה בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012 הסתכם לסך של 1.02 מיליארד שקל לעומת מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 2.6%.

המכירות לשוק המקומי בשלושת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-850 מיליון שקל, גידול של 2% בהשוואה ל-830 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מכירות הקבוצה בחו"ל הסתכמו לסך של 178 מיליון שקל לעומת 168 מיליון שקל התקופה המקבילה - גידול של 5.6%. באסם מציינים כי "הגידול במכירות לשוק המקומי הושג למרות עיתוי חג הפסח אשר השפיע לרעה על מכירות הרבעון הראשון".

הרווח הגולמי של הקבוצה בשלושת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-415 מיליון שקל, קיטון של 1.3% בהשוואה ל-421 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הירידה ברווח הגולמי מיוחסת להתייקרות מחירי חומרי הגלם בעולם והתייקרות של תשומות כגון: אנרגיה, מים וארנונה.

הרווח התפעולי של הקבוצה בשלושת החודשים הראשונים של השנה הסתכם לסך של 130 מיליון שקל, ירידה של 0.7% בהשוואה לסך של 129 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח של קבוצת אסם בשלושת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-94 מיליוני שקלים גידול של 0.7% לעומת 93 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2011.

באסם מציינים כי השיפורים ברווח הם תוצאות מדיניות הקבוצה הבאה לידי ביטוי בהרחבת הפעילות תוך החדרה מתמדת של מוצרי נסטלה, חדירה לתחומי פעילות חדשים בארץ ובחו"ל, השקת מוצרים חדשים ותהליכי מיזוג והתייעלות.

שני אירועים מרכזיים אפיינו את קבוצת אסם ברבעון החולף - הראשון מינוי מנכ"ל חדש. באמצע מארס הודיע מנכ"ל חברת אסם, גזי קפלן למועצת המנהלים על סיום תפקידו וזאת על רקע מצבו הבריאותי. הדירקטוריון החליט למנות במקומו את איציק צאיג שהחל את כהונתו כמנכ"ל החברה בתחילת חודש אפריל.

האירוע השני הוא המחאה החברתית. באסם מסבירים כי במהלך הרבעון השלישי של שנת 2011 החלה מחאה שנבעה בעיקר מהעלייה המתמשכת במחירי הדיור, והעלייה הכללית ביוקר המחיה בישראל.

בעקבותיה החליטה הממשלה על הקמת מספר ועדות רגולטוריות. נכון למועד הדו"ח אושרו מרבית המלצות ועדת טרכטנברג על ידי הממשלה. המלצות אלו כללו בין היתר, ביטול מתווה ההפחתה בשיעור מס החברות שנקבע בעבר והעלאת מס החברות מ-24% ל-25%.

חוץ מהמלצה זו מוסיפים באסם כי לשאר המלצות הוועדה, אין השפעה מהותית על הקבוצה. ועדת המזון (קדמי) פרסמה נכון להיום רק דו"ח ביניים ובשלב זה, מוסרים באסם, כי לא ניתן להעריך את השינויים שיחולו בעקבות ועדת המזון.
אסם מכירות גידול רווח מיליארד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד