י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגבאי זעק בבכי: "אני מתחיל לשבת שבעה"

משה לאון, גבאי בית הכנסת 'עץ החיים' בקרית אונו, בו נשרפו שמונה ספרי תורה, מתקשה להתאושש • בראיון ל'בחדרי חרדים' מספר חתנו על האסון הנורא והרגעים הקשים

בית הכנסת אחרי השריפה. צילום:יעקב נחומי
בית הכנסת אחרי השריפה. צילום:יעקב נחומי



משה לאון, הגבאי הוותיק של בית הכנסת 'עץ החיים' בקרית אונו, מתקשה להתאושש. לאחר השריפה שפרצה בבית הכנסת וכילתה שמונה ספרי תורה, הודיע הגבאי כי הוא מתכונן לשבת 'שבעה'.

בית הכנסת 'עץ החיים', בו נשרפו ספרי התורה בשעות אחר הצהריים של שבת, הוקם לפני 40 שנה. עולי טורקיה שהתגוררו בעיר מצאו בבית הכנסת את מקום תפילתם הקבוע. לאורך השנים אספו כל שקל כדי לשפץ ולטפח את המקום. עם הזמן התפתח בית הכנסת, ובימי החול אף הוקם בו כולל, מלבד התפילות שהתקיימו כסדרן.

רוב המתפללים הוותיקים בבית הכנסת הם בני 70 ומעלה. גבאי בית הכנסת ובעל התפילה, משה לאון, היה הראשון שגילה את בית הכנסת השרוף, כאשר הגיע, בערך בשעה 18:00, לבית הכנסת כדי להכין את המקום לתפילת מנחה. כבר מרחוק הבחין בעשן הסמיך העולה מהבניין, ובניידות הכיבוי שחנו באזור.

עוד בנושא:
"בכינו מול הלהבות" • 8 ספרי תורה עלו באש בקרית-אונו

חתנו, מרדכי רוזנבלט, משחזר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את הרגעים הקשים שעברו על חמיו: "הוא הריח עשן כבר כשיצא מהבית. וכשהוא התקרב לאזור הוא הבין שמשהו קורה. הסבירו לו שהאוצר שלו הולך ונשרף. הוא עמד וצפה בשריפה בבכי נורא.

"המילים היחידות שהוא אמר: 'כעת אני מתחיל לשבת שבעה'. אבל בלתי אפשרי היה לעשות משהו, כבאי האש והמשטרה הרחיקו את כולם מהאזור, רצינו גם שלא יגיע לקרבת המקום, כדי שלא יראה את המחזה הקשה הזה, אבל הוא ביקש לעמוד ולצפות בשריפה, הוא לקח את זה מאוד קשה".

לדבריו, טרם נקבע מה גרם לשריפה, אך ככל הנראה היא פרצה בעקבות קצר חשמלי ממזגן ישן.

בשעות הצהריים (ב) הגיעו מתנדבי זק"א תל-אביב כדי לאסוף את ספרי הקודש וספרי התורה שעלו בלהבות. הרב יעקב רוז'ה יבחן את הגוילים ויחליט אלו מהם יובלו לקבורה ואלו יתוקנו.

בית הכנסת לאחר השריפה:











קרית אונו ספר תורה שריפה קבורה מזגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד