כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ראשי הישיבה התגוששו - התלמידים פרצו למבנה

האיחוד בין ישיבות 'כנסת יעקב' ו'דעת אמת' נכשל • המאבק שפרץ כולל ויכוח על מסירת שיחות, החזקה בגבאות ואף פריצה למבנה • האם המהלך יבוטל והישיבות ייפרדו?

צילום אילוסטרציה: מנחם הלוי
צילום אילוסטרציה: מנחם הלוי



בתחילת זמן הקיץ הנוכחי, דווח ב'בחדרי חרדים' על הסכם 'איחוד' שהתגבש בין ישיבת 'כנסת יעקב' בראשות הגאון רבי אמיתי כהן לישיבת 'דעת אמת' (לשעבר 'משנה תורה') של הגאון רבי דוב בער שיף.

הסיכום היה כזה: 'כנסת יעקב' תביא את הבחורים וצוות הישיבה, ואילו 'דעת אמת' תביא את הבניין ברחוב עמרם גאון בגבעת שאול בירושלים. כ'חיזוק' מיידי להסכם שיגר הגרא"י קוק, ראש ישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות, 15 מבחירי תלמידיו עם פתיחת 'זמן קיץ' לישיבה המתחדשת, זאת בעיקר כתמיכה בחתנו, הגאון רבי אליהו שלנגר, המשמש כמגיד שיעור ב'כנסת יעקב'.

בערב שבת שקודם חג השבועות נתלתה מודעה בישיבה, ובה נכתב כי ראש הישיבה ימסור שיחה בין קבלת שבת למעריב, מדביקי המודעה התכוונו לגאון רבי דוב בער שיף, אלא שראש הישיבה השני, הגר"א כהן, הכין גם הוא שיחה ומיד בתום קבלת שבת החל במסירתה. כאות מחאה עזב הרב שיף את היכל הישיבה.

בעקבות המתיחות שנוצרה נפרדו תלמידי הישיבה לשני מניינים בתפילת מעריב. למחרת, הגיע לתפילה רק הגאון רבי דוב בער שיף, אלא שגם בתפילה זו התעוררו מריבות בין הגבאים משני הצדדים.

לאורך חג השבועות התנהלו שתי הישיבות כישיבות נפרדות הממוקמות באותו בית המדרש, ומפעם לפעם פרצו מהומות קלות ומאבקים.

ראש ישיבת 'מאור התלמוד' שעודכן בנעשה, דרש במוצאי החג מתלמידיו לשוב מיידית לישיבה.

הבוקר (ב) הגיע הגאון רבי אמיתי כהן לבניין הישיבה ברחוב עמרם גאון, וגילה כי בית המדרש נעול על סורג ובריח. אך תלמידיו הנאמנים פרצו לבית המדרש ולחדרי השיעורים והסדרים התקיימו כסדרם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ישיבת כנסת יעקב מתכוונת לבטל את האיחוד, ולחזור ולהפעיל את הישיבה במתכונתה הקודמת.

מישיבת 'כנסת יעקב' נמסר בתגובה: "הנושא כאוב ומטבע הדברים לא נוכל להתייחס בשלב זה לדברים, נמתין לזמנים רגועים יותר".
ירושלים ישיבה בחורים שבועות מאור התלמוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד