כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שריפת ענק בשרון • עשרות תושבים פונו מבתיהם

השפעת מזג האויר או הצתה? אש פרצה ביער אילנות והלהבות איימו על בתי היישוב הסמוך • הושגה שליטה על מוקד הדליקה • שריפות גם בפרדס חנה וברעננה

שריפה. צילום: פלאש 90
שריפה. צילום: פלאש 90



שריפת ענק פרצה היום בצהריים (ב) ביער אילנות הסמוך לקדימה-צור שבשרון. צוותי כיבוי גדולים בסיוע של ארבעה מטוסים הוזעקו על מנת למגר את הדליקה שאיימה על הבתים הסמוכים.

האש שהגיעה עד למרחק של עשרות מטרים בודדים מהבתים, גרמה לפינוי מהיר של עשרות מתושבי המקום בהוראת המשטרה. יצחק גולברי, ראש המועצה המקומית קדימה צור, קיים הערכת מצב והורה לפתוח כמה מאולמות ספורט ביישוב בכדי לקלוט באופן זמני את התושבים שפונו מבתיהם.

"חיל האויר הקים פה את הפיקוד שלו, ומטוסי כיבוי עוזרים בכיבוי השריפה. אני מקווה שנוכל להתגבר על השריפה בשעה הקרובה", אמר גולברי. עוד ציין, כי כ-30 בתים נמצאים באיום מיידי של הלהבות.

"האש הולכת ומתקרבת כי הרוח כרגע דרומית ומובילה את האש. המראה לא מלבב בכלל", הוסיף ראש המועצה, וסיפר כי ברגע שהתקבלה הידיעה הראשונית על פריצת האש ביער, הוזנקו כל הכוחות והוקם חפ"ק מיוחד בשטח.

"מפקד הכיבוי אומר שהוא יכול לעמוד במשימה הזאת, וכי הם ימשיכו לסיבוב נוסף. התושבים מטופלים על ידי עובדי המועצה וכולם מגלים הבנה. יש פה פרדסים ושטחים שעובדים בהם עובדים זרים, פינינו גם אותם", אמר.

אש גם ברעננה ובפרדס חנה

במקביל, שירותי הכיבוי והמשטרה פינו עשרות תושבים מבתיהם בשכונת רסקו ברעננה בעקבות שריפת קוצים שפרצה בשטח פתוח בצומת הרחובות ויצמן ודב הוז בעיר, ואשר התפשטה בשל הרוחות החזקות. אין נפגעים ולא נגרם נזק לרכוש.

נכון לשעה זו, הושגה שליטה על מוקדי האש.

מוקדם יותר פרצה שריפה בדירה בפרדס חנה. כוחות הכיבוי השתלטו עליה, וחילצו שני ילדים שנפגעו קל מאוד משאיפת עשן, ושכן נוסף שסייע לחילוץ לפני שהגיעו מכבי האש. לפי החקירה הראשונית, מקור השריפה הוא במרפסת השירות של הדירה. חוקר שריפות יבדוק את נסיבות פריצת האש.
שריפה מזג אוויר כיבוי קדימה צור מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד