י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סובארו XV: לא רכב שטח - אבל מפגינה ביצועים

סובארו XV מתאימה לנהגים מבינים, שמחפשים שילוב משכנע של כביש ושטח ללא פוזה מיותרת

סובארו XV
סובארו XV



הר מונטאר, מדבר יהודה. תצפית של 360 מעלות. צפון ים המלח בתוך אובך. הכתם הירוק של יריחו מטושטש. המגדלים של ירושלים. הרודיון. סובארו XV שחורה מאובקת.

טיפסתי לכאן בדרך הקשה יותר, זו שעולה ממזרח. בדרך הזאת יש בור אחד עמוק שיודע להכניע רכבי שטח רכים. הם נתקעים חסרי אונים בהצלבה, מעלים קצת אבק ונאלצים לסגת לאחור, לתפוס תנופה חדשה ולקוות לטוב.

אלא שסובארו XV צלחה את הבור בקלות - והיא בכלל לא ידעה שהיא כזאת. סובארו XV אינה רכב שטח: זו למעשה הסובארו אימפרזה החדשה (שעדיין לא משווקת כאן) עם כמה שינויים קוסמטיים והגבהת גחון. XV היא לא SUV כמו מאזדה CX5, יונדאי ix35, קיה ספורטאז' וסובארו פורסטר. זה לא ניכר במרווח הגחון המרשים - 22 ס"מ מפרידים בין הרצפה של ה-XV לבין הקרקע. זה ניכר בגובה הכללי של הרכב - 161 ס"מ לעומת כמעט 170 אצל המתחרות, ובתנוחת הנהיגה שהיא נמוכה יחסית ולא ג'יפית.

סיכום ביניים: סובארו XV היא משפחתית מוגבהת. עם זאת, ובזכות מערכת ההינע המעולה של סובארו XV, היא עושה עבודה טובה בשטח. יש רק שתי הסתייגויות לסעיף השטח: 1. הגיר הרציף לא אוהב נהיגה טכנית ומעלות קשים. הוא נותן לנהג תחושה לא נעימה, כאילו הוא עומד להיחנק ולמות בכל רגע יחד עם המנוע. 2. זווית הגישה של המכונית גרועה. הפלסטיק של הספוילר הקדמי מתחכך במדרגות קרקע ובחריצים.

אני עוזב את הר מונטאר בירידה צפונה. עוזב בדהרה. ל-XV יש מערכת מתלים מצוינת, שמגהצת את קפלי הקרקע. איזה כיף.

מבקעת הורקניה, דרך מסגד נבי מוסא ואל כביש מספר 1 שעולה מערבה לירושלים. XV מציעה 150 כ"ס: נחמד על הנייר, קצת פחות על הכביש. ולמען האמת, הסוסים של סובארו - למעט דגמי הטורבו - תמיד רזים יותר מהסוסים של טויוטה, הונדה וכו'.

תיבת ההילוכים האוטומטית רציפה, מה שעלול לעצבן ודורש הסתגלות. התיבה אמורה להניב חיסכון ניכר בדלק, אם כי התרשמתי שהמכונית לא חסכונית באופן יוצא דופן. בנסיעת המבחן, שכללה בעיקר כביש, שתתה XV בקצב של 9 ק"מ לליטר.

אני עובר פנימה. XV מרווחת בהחלט. תא המטען סביר, אבל אין כאן גלגל חלופי אלא רק משאבה קטנה וחומר לתיקון פנצ'רים - פתרון שלא הייתי סומך עליו לגיחות שטח ארוכות.

איכות הגימור מצוינת. המכונית מעניקה תחושה הרבה יותר מודרנית ומעודנת בהשוואה לפורסטר.

סובארו XV משווקת בשתי רמות גימור. מחירה של הרמה הבסיסית הוא 160 אלף שקל - זול לרכב 4X4, אבל צריך להביא בחשבון שהאבזור לוקה בחסר: אין בקרת אקלים, אין בקרת שיוט, אין שליטה על מערכת השמע מההגה. את כל אלה, וגם חיישן נסיעה לאחור עם מצלמה, תקבלו רק בגרסת הפרימיום, שמחירה 173 אלף שקל.

פקק תנועה במחסום הכניסה לירושלים, זמן טוב לסיכומים. סובארו XV, למרות החישוקים המרהיבים, היא לא מכונית פוזה. זו מכונית נישה, שמתאימה לנהגים מבינים, שמחפשים שילוב שקט ומשכנע של כביש ושטח. סובארו XV היא מכונית עם אופי.

בעד: יכולת כביש, יכולת שטח, אופי.

נגד: האבזור בדגם הבסיסי, זווית גישה.

שורה תחתונה: מים שקטים חודרים עמוק.

סובארו VX

תצורה: האצ'בק, חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה הנעה ותמסורת: לכל הגלגלים, תיבת הילוכים רציפה ביצועים: מהירות מרבית - 187 קמ"ש, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-10.7 שניות צריכת דלק: נתוני מעבדה - 15 ק"מ לליטר, נתוני מבחן - 9 ק"מ לליטר קבוצת זיהום: 4 בטיחות: שבע כריות אוויר, חמישה כוכבים במבחן הריסוק של EuroNCAP שנת השקה: 2011 מחיר: גרסת בסיס: 160 אלף שקל; גרסת פרימיום: 173 אלף שקל (כולל בקרת אקלים, חיישני גשם ותאורה, חיישני נסיעה לאחור עם מצלמה אחורית, חימום למושבים, בקרת שיוט)
סובארו סיקור רכב נסיעת מבחן אימפרזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד