כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

האם איש צוות הישיבה רצח את חיים וייס?

לפני 26 שנה נרצח תלמיד הישיבה חיים וייס בן ה-15 באכזריות, בחדרו ב'מתיבתא ישיבה אוף לונג ביץ'' • כעת דורשים הוריו של וייס: לחקור שוב את הרצח

הלוויה של חיים וייס ז"ל. צילומסך: dusiznies.blogspot.com
הלוויה של חיים וייס ז"ל. צילומסך: dusiznies.blogspot.com



רציחתו של הילד לייבי קלצקי ז"ל ומשפטו של הרוצח לוי ארון, המתנהל בימים אלה, מעלים מחדש מקרה רצח נוסף, שאירע לפני 26 שנה, ב'מתיבתא ישיבה אוף לונג ביץ'' - רצח בו זהותו של הרוצח נותרה עלומה. הבלוג dusiznies.blogspot.com טוען, כי הרוצח היה, ככל הנראה, מישהו מתוך צוות הישיבה.

קצת רקע: ב-1 לנובמבר 1986 נרצח חיים וייס, בן 15, באכזריות בעת שישן בחדרו, בפנימיה של 'מתיבתא ישיבה אוף לונג ביץ''. וייס נמצא מת במיטתו כשהוא דקור בכל חלקי גופו.

המשטרה, שחקרה את הרצח, טענה כי הרצח בוצע על-ידי אדם שהכיר היטב את הפנימיה ואת התנהלותה. שתי הדלתות האלקטרוניות המרכזיות של הישיבה היו נעולות, ורק חלון חדרו של הנרצח היה פתוח מעט.

בתחילה חשדה המשטרה כי מדובר באירוע על רקע אנטישמי, אולם לבסוף קבעו החוקרים כי מדובר ברוצח מבפנים, כנראה אחד מתוך אנשי צוות הישיבה.

רצת קלצקי:
"אתם בטוחים שזה ה'קצב מבורו-פארק'?" • צפו ושפטו

כך, למשל, בין הפרטים שהיה על הרוצח לדעת, מציינים את העובדה שחיים וייס בן ה-15 שהוכר כילד מחונן, זכה לחדר משלו בפנימיה. הרוצח אף הדליק 'נר נשמה' על שולחן הכתיבה של וייס, לאחר שרצח אותו.

תלמידים שישנו בחדרים סמוכים לא שמעו כל רעש או צעקות, כך שכפי הנראה הכיר וייס את הרוצח.

חיים וייס ז"לצילום: חיים וייס ז"ל
חיים וייס ז"ל


הרוצח מסתובב חופשי

הרצח דווח אז בכלי התקשורת, אבל למרבה הפלא ירד מהר מסדר היום הציבורי. הוריו של וייס הגישו תביעה נגד הישיבה בגין רשלנות והעניין נסגר בין הישיבה לבין הוריו של וייס.

לטענת אביו של וייס, שעד היום כואב את רצח בנו, הישיבה הגיבה בקול ענות חלושה ועשתה הכל בכדי להשתיק את הרצח הנורא. גם המשטרה, מצידה, גנזה את התיק "מחוסר ראיות", זאת למרות שהראיות הוכיחו כי הרוצח היה מישהו מתוך הישיבה, ולפחות אדם שהכיר את הילד ואת הישיבה היטב.

מפקד המשטרה נולן, שטיפל בזמנו בחקירת הפרשה, אומר: "מדובר ברצח שאירע בישיבה, אנחנו אז תחקרנו את כל עובדי הישיבה, ועד היום אנחנו לא בטוחים מדוע נרצח הילד או מי היה הרוצח".

26 שנה חלפו מאז הרצח. הישיבה ממשיכה לפעול כרגיל, והרוצח עדיין מסתובב חופשי.

ביום שישי האחרון התקיים דיון נוסף במשפטו של לוי ארון, רוצחו של לייבי קלצקי ז"ל, והרצח הנתעב אינו יורד מסדר היום הציבורי. לאור זאת, הוריו של וייס , מבקשים לעלות גם את רצח בנם לסדר היום, ולקבל תשובות, ולו רק כדי לעצור ולהעניש את הרוצח.
וייס רצח ישיבה צוות חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד