י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

היועץ המשפטי קבע: התיק נגד מחברי 'תורת המלך' ייסגר

תיק החקירה נגד הרב יצחק שפירא והרב יוסף אליצור, מחברי 'תורת המלך', נסגר משום שהספר אינו "כתוב כספר הוראה, אלא כספר עיון" • וינשטיין: קושי להוכיח הסתה

הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף. צילום: יוסי פורמנסקי
הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף. צילום: יוסי פורמנסקי

היועץ המשפט לממשלה, יהודה ויינשטיין, הודיע היום (ב) כי החליט לסגור את תיק החקירה בפרשת 'תורת המלך'. מדובר בחקירה שהתנהלה נגד מחברי הספר, הרב יצחק שפירא והרב יוסף אליצור, ונגד נותני ההסכמות לספר, בהם הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף.

הספר עורר בזמן פרסומו מחלוקת, וגרם לסערה תקשורתית גדולה, לאחר שנכתב בו - בין היתר - כי בכל מקום שבו נוכחותו של גוי מסכנת חיי ישראל מותר להורגו. בנוסף, לאחר שהוזמנו הרבנים יעקב יוסף ודב ליאור - שנתנו הסכמתם לספר - לחקירה במשטרה, ואף הוצא נגדם צו מעצר, קיימו אלפי פעילי ימין עצרת תמיכה ברבנים.

בנימוקים לסגירת התיק שפרסם עו"ד שלומי אברמזון, סגן בכיר לפרקליט המדינה, נכתב: "מחברי הספר טענו כי מדובר בספר הלכה שסוקר ומסביר מקורות תורניים, וכי הספר לא קובע כיצד לנהוג הלכה למעשה, ובכלל הוא לא כתוב כספר הוראה, אלא כספר עיון ולימוד מעמיק. עוד הבהירו המחברים כי הסמכות לדון היא למלכות ולא ליחיד".

לדבריו, הרבנים טענו גם כי הפרסום בתקשורת הוציא את משמעות הספר מהקשרו.

וינשטיין נימק את החלטתו בכך שאין די ראיות להעמיד את מחברי הספר לדין, בין היתר בשל הקושי לקבוע כי הפרסום בספר נעשה מתוך מטרה להסית לגזענות. עמדת היועץ היא שכאשר מדובר בפסק הלכה או פרסומים של מקורות דתיים, מתוך התחשבות בעקרון חופש הדת, יש להימנע במידת האפשר מהליכים פליליים. היועץ קבע כי הספר כתוב 'בצורה כללית' ואין בו קריאה לביצוע מעשה אלימות.
הרב דב ליאור תורת המלך הרב יעקב יוסף הרב יצחק שפירא הרב יוסף אליצור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד