כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ירושלים: הערבי תקף - בחורי הישיבה נעצרו

בחורי ישיבה שהתפללו ב'כותל הקטן' נקלעו לעימות עם ערבי, השוטרים שהגיעו למקום עצרו את ...הבחורים • ההורים: מתכוונים להתלונן על התנהגות השוטרים

בחורי ישיבה בשבועות בכותל. צילום: קובי הר צבי
בחורי ישיבה בשבועות בכותל. צילום: קובי הר צבי

חמישה בחורי ישיבה נעצרו אתמול (א) לאחר תגרה שפרצה בינם לבין ערבי בכותל הקטן. החמישה הוחזקו במעצר עד לשעות המאוחרות של הלילה, ושוחררו תוך הרחקה ל-15 יום מהעיר העתיקה.

מדובר בבחורי ישיבה קטנה ירושלמית שהגיעו לכותל הקטן כשהם מלווים בר"מ הישיבה, במטרה להתפלל במקום תפילת מנחה של שבועות. באמצע התפילה עבר במקום גבר ערבי מלווה בשתי נשים ערביות. השלושה דיברו בקול, צחקו והפריעו למהלך התפילה.

בתגובה לבקשת המתפללים שינמיכו את קולם, החל הגבר הערבי לצעוק ולקלל. כמה מהבחורים ניסו להרחיק את הערבי המשתולל מהמקום, ואז שלף הלה את חגורתו והחל לתקוף את המתפללים, ובמקום התפתחה קטטה בין הערבי לנערים.

בתוך זמן קצר הגיעו למקום שוטרי העיר העתיקה, אף הם ערבים. הערבי הצביע לעבר כמה מהנערים שלדבריו תקפו אותו, והשוטרים עיכבו אותם. לטענת הנערים, חלק מהמעורבים בקטטה עזבו מיד את המקום והזיהוי של הערבי נעשה באופן שרירותי. אחד מהמעוכבים אף טען כי השוטרים לא הודיעו להם שהם עצורים או מעוכבים, אלא ביקשו מהם לסור איתם לתחנה על מנת לברר את פרטי האירוע, בין היתר באמצעות צפיה בסרטון ממצלמת האבטחה הממוקמת במקום, מה שלא קרה בסופו של דבר.

משהגיעו לתחנה הודיעו השוטרים לנערים כי הם מעוכבים לחקירה. הנערים שהו בתחנה עד מאוחר בלילה. על אף שהחוק מחייב למסור הודעה להוריו של קטין שנעצר, ובנוסף מחוייבת נוכחות של הוריו של הקטין או בגיר אחר בעת חקירתו, טענו הוריהם של שניים מהמעוכבים כי לא קיבלו כל הודעה על המעצר. הוריו של מעוכב נוסף קיבלו את ההודעה רק בשעה 1:30 בלילה, למרות שבנם עוכב כבר בסביבות השעה 19:30.

עו"ד עדי קידר מעמותת 'חננו' טיפל בעניינם של העצורים.

העצורים סיפרו לעמותת 'חננו', כי השוטרים סרבו לבקשתם לקבל מיץ ענבים לעשות הבדלה, וכך, בכל זמן שהותם בתחנה לא שתו ולא אכלו דבר. כעבור מספר שעות של חקירה שוחררו הבחורים תוך הרחקה ל-15 יום מהעיר העתיקה.

הוריו של אחד העצורים סיפרו לעמותת 'חננו', כי בנו כלל לא היה במקום והגיע לשם רק לאחר ששמע על הקטטה. "מדוע המשטרה לא בדקה בסרטון מצלמת האבטחה כנדרש, בטרם הם פתחו לבני תיק פלילי?" שאל האב. לדבריו רק בשעה 1:30 צלצל המכשיר הסלולארי שלו, אך בטרם הספיק לענות נותקה השיחה, שהייתה ממספר חסוי כך שלא יכל לחזור ולבדוק מי המתקשר.

לסיכום הודיעו ההורים כי בכוונתם להגיש תלונה על התנהלות המשטרה בפרשה, ועל הפרת זכויות בנם המעוגנות ב'חוק הנוער' ונשללו ממנו.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים', כי החשודים עוכבו לחקירה לאחר שנראו תוקפים וזוהו על ידי הערבי כמי שתקפו אותו. לאחר שעוכבו, ביקשו החשודים לשוחח עם עו"ד בלבד וסרבו לשוחח עם הוריהם ואף למסור את מספרי הטלפון שלהם. עם צאת החג התקשרו החוקרים אל הורי החשודים אך אלו לא ענו לשיחות הטלפון, למעט הורה אחד שסרב להגיע לתחנה. בסיום חקירתם שוחררו החשודים בתנאים מגבילים וחקירתם נמשכת.
כותל הקטן ערבים קטטה מתפללים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד