ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

להבה וירטואלית: וירוס בשם Flame תקף מחשבים במזרח התיכון במשך 5 שנים

קספרסקי: מדובר בפיסת הרושעה המתוחכמת ביותר שהתגלתה אי פעם; הראיות מצביעות על כך שהיא נוצרה ע"י אותם גורמים שיצרו את Stuxnet ו-Duqu שתקפו הכורים באיראן

  • ח' סיון התשע"ב
להבה וירטואלית: וירוס בשם Flame תקף מחשבים במזרח התיכון במשך 5 שנים

מומחי אבטחה גילו וירוס שודד-נתונים חדש, אשר לדבריהם רץ בתוך אלפי מחשבים ברחבי המזרח התיכון מזה כחמש שנים כחלק ממערכת לוחמה מקוונת מתוחכמת. מדובר ברושעה הסבוכה ביותר שהתגלתה עד היום, אמר רואל שואואנברג, חוקר בכיר ממעבדות קספרסקי שגילו את הוירוס. תוצאות עבודת המעבדה נחשפו היום (ב'). שואואנברג אמר כי אינו יודע מי בנה את פליים. אם ניתוח המעבדה מדוייק, פליים עשוי להיות הנשק המקוון המשמעותי השלישי שנתגלה בסדרה שהחלה בוירוס הסטוקסנט, שתקף את תוכנית הגרעין האיראנית ב-2010, והמשיכה בבן דודו, שודד הנתונים Duqu, המכונה כך על שם דמות הנבל ממלחמת הכוכבים.

התגלית הזו, בידי אחת מיצרניות האנטי-וירוס הגדולות בעולם, תוביל כנראה לתהיות לגבי מעורבותן של מדינות בלוחמה מקוונת. "אם פליים נותר חשאי במשך 5 שנים, המסקנה ההגיונית היחידה היא שיש מבצעים אחרים המתרחשים בלא ידיעתנו", אמר שואואנברג. החברה המוסקבאית, שבראשה עומד חוקר הרושעה הרוסי יוג'ין קספרסקי, זכתה לשם במחקר כלי נשק מקוונים לאחר שפתרה שורה של תעלומות סביב סטוקסנט ודוקו.

חוקרים בקספרסקי אמרו כי הם רק מתחילים להבין איך עובד פליים, מאחר שהוא כה סבוך. המשמעות המלאה שלו לא תהיה ידועה עד שחברות אבטחה מקוונת אחרות ישיגו דגימות של פליים. מחקרי המעבדה מראים כי המספר הגבוה ביותר של מכשירים שהודבקו נמצא באיראן, אחריהם מחשבים ישראלים ופלסטיניים, ובמקומות הבאים סודאן וסוריה.
וירוס פלאם איראן סודן רשות פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד