י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אנטישמיות במז'יבוז' • מתפלל הותקף בליל שבת

מתפלל ששהה ליד בית מדרשו של הבעש"ט במז'יבוז', הותקף בליל שבת על ידי מקומי • התוקף זוהה ונעצר • פיני רוזנברג, שליח 'בחדרי חרדים' למז'יבוז' - מדווח

ציון הבעש"ט במזיבוז. צילום: ארכיון
ציון הבעש"ט במזיבוז. צילום: ארכיון

האנטישמיות באוקראינה לא פסחה גם על העיירה השקטה מז'יבוז', אליה נוהגים לנסוע בחג השבועות מאות איש.

רבים מהם שסעדו בליל שבת בסעודה המרכזית בחדר האוכל הגדול שבהיכל הבעש"ט, לא הבינו מדוע חדר האוכל כמעט והתרוקן לפתע.

כשעה אחרי שנפתחה סעודת ליל שבת, הגיע צעיר בן 25 לחדר האוכל ופניו מלאות בדם: "הותקפתי על ידי שיכורים גויים", סיפר, הבחור טופל במקום על ידי אחד מחבריו.

תוך דקות ספורות התמלאה הרחבה שמול 'היכל הבעש"ט' במאות בחורים ואברכים שיצאו לבחון את המתרחש.

הרב יעקב זילברמן, יו"ר הקהילה היהודית בקייב, ואיש זק"א באוקראינה, עדכן: "הגיע לכאן בחור שחזר מתפילה בבית הכנסת של הבעש"ט שמעט מרוחק מכאן.

"בדרכו חזרה, הוא הותקף בידי קבוצת גויים שיכורים, זו הפעם הראשונה שאירוע כזה קורה במזיבוז. התאספנו פה עכשיו כדי להגיב באופן מיידי, שלא יקרה סיפור כזה שוב".

הנוכחים פתחו בחיפושים אחרי החבורה התוקפת במטרה ללוכדם ולמוסרם לידי המשטרה המקומית. המשטרה הוזמנה על ידי השומר הגוי והייתה בדרכה לטפל באירוע.

התוקפים לא אותרו והמחפשים שבו על עקבותיהם, בדרכם חזור, פגשו את ניידת המשטרה.

הרב זילברמן שוחח עם השוטרים, ולאחר דין ודברים ארוך עם המפקד המקומי, הורה לציבור לשוב בחזרה לשולחן השבת.

למחרת, במהלך סעודת הבוקר אמר הרב זילברמן: "האירוע שקרה אתמול הינו אירוע לא פשוט, לא יתכן שבחור יהודי ילך להתפלל בבית הכנסת העתיק של הבעש"ט ויותקף בידי שיכורים.

"אך ברצוני לבשר לכם שהבחור שהותקף הינו בחור שמבין רוסית. במהלך התקיפה הוא שמע את אחד התוקפים קורא לחברו. את שמו של התוקף מסר הבחור למשטרה. מדובר כאן בכפר קטן מאד, כולם מכירים את כולם ולכן הבחור אותר ונעצר בידי המשטרה המקומית.

"אביו ומשפחתו, באו בדקות האחרונות לרבי ישראל מאיר גבאי, יו"ר ארגון 'אהלי צדיקים' המפעיל את מתחם הבעש"ט במעזיבוז, והתחננו שיורה למשטרה לשחרר אותו, תוך הבטחה שאירוע מסוג זה לא יישנה יותר בכפר". סיים הרב זילברמן לקול מחיאות הכפיים של הסועדים.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' מספר הרב זילברמן: "בהתייעצות שערכנו הערב (ב) עם הרב גבאי, ועם איש העסקים אהרן מיינברג, מבעלי חברת התעופה אירוסוויט, שהיה אורח הקהילה בחג וראה במו עיניו את התגרות המקומיים במתפללים היהודים, החלטנו להפגש מחר עם מושל מחוז חמילנצקי כדי לדון בהמשך שיתוף הפעולה, למען אלפי המתפללים שמגיעים לכאן בכל ימות השנה".
מזיבוז אנטישמיות בעל שם טוב שבועות משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד