כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הנושים ממתינים: האם מכירת 'פלדהיים' תכסה החובות?

רשת חנויות הספרים וההוצאה לאור של 'פלדהיים' הוצאו למכרז • האם הסכום שיוצע יכסה את כל החובות לנושים? • בינתיים הוציאה 'פלדהיים' ספר חדש של חיים ולדר

הנושים ממתינים: האם מכירת 'פלדהיים' תכסה החובות?

האם רשת חנויות הספרים וההוצאה לאור של 'פלדהיים' ימצאו רוכש?

החברה נקלעה לפני מספר חודשים לקשיים כלכליים ומונה לה נאמן על-ידי בית המשפט. בסוף השבוע פורסמה הודעה המזמינה את הציבור להשתתף במכרז, בו מוצעות למכירה המניות של שתי החברות ('פלדהיים יודאיקה' - רשת החנויות, ו'יעקב פלדהיים בע"מ' – חברת ההוצאה לאור).

בחודשים האחרונים עסקו אנשי מקצוע ומנהלים מטעם הנאמן, בשימור ערכה של החברה ובהמשך הפעלתה, במטרה למזער את החובות, לשמור על נכסי החברות וערכם, להגן על הנושים ולנסות למכור את החברה כעסק חי המחזיק את עצמו, תמורת הסכום הגבוה ביותר שניתן להשיג בכדי לשלם לנושים.

כעת נפתח השלב האחרון: במשך 21 יום יוכלו בעלי עניין להציע הצעות, על מנת לרכוש את שתי החברות, ביחד או לחוד. בתום התקופה, יפתחו ההצעות לבדיקה כלכלית מקיפה בכדי לנתח את משמעות ההצעות ולגשת באמצעותן למימוש תכנית ההבראה הכוללת הסדר עם כלל הנושים של החברות, שכן הרוכש מקבל חברה נקייה מחובות, וחובות העבר מוסדרים באמצעות כספי הרכישה של הרוכש.

יצוין, כי קיימת אפשרות שבשם בית המשפט יקיים הנאמן עם הרוכשים הפוטנציאליים משא ומתן, בכל מקרה ההצעה הטובה ביותר עבור העסק והנושים, ואולי גם העניין הציבורי, בהתאם להמלצת הנאמן, תועבר לבית המשפט לשם אישור וביצוע הסדר עם הנושים.

עו"ד בני קמפנר ממשרד הנאמן מבהיר, כי בחודשיים הראשונים של הפעלת החברות בידי הנאמן, הרוויחו החברות רווח תפעולי של כחצי מיליון שקל, וזאת למרות הקשיים השונים, בעיקר בתחילת הדרך, והעובדה כי נוכח מהות ההליך המשפטי של הקפאת הליכים הקצוב בזמן, לא בוצעו עסקאות בעלות טווח ארוך, אשר עשויות היו להשיג רווחים נוספים.

עד להחלטת בית המשפט בשאלה מי יהיה הבעלים הבא של החברה, ב'פלדהיים' ממשיכים להוציא ספרים חדשים: ספר חדש של חיים ולדר, 'כל ילד הוא אומן', יוצא בימים אלה, לצד מהדורה חדשה של הספר 'שיעורי מרן הגרי"ש אלישיב - ברכות', שמודפסת לקראת תחילת מחזור הדף היומי
וכן כותרים נוספים בעברית ובאנגלית.
פלדהיים קריסה נושים הסדר ספרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד