כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עסקני סטמר יבדקו בבתים: למי יש אינטרנט לא מסונן

בהשפעת הכנס? האדמו"ר תקף במהלך החג את השימוש באינטרנט שאינו מסונן ובמכשירי סלולר פסולים • "מי שלא מחזיק אינטרנט מסונן - אין לו זכות להיות חבר בקהילה"

האדמו"ר מהרי"י מסטמר.  צילום: בחדרי חרדים
האדמו"ר מהרי"י מסטמר. צילום: בחדרי חרדים



בחג השבועות, קודם אמירת האקדמות וקריאת התורה, השמיע האדמו"ר מהרי"י מסטמר דברים חריפים נגד פגעי הטכנולוגיה והשימוש במכשירים סלולריים לא כשרים.

האדמו"ר הבהיר באופן נחרץ: "כדי להיות חבר בקהילה שנוסדה על ידי דודי זקני ה'ויואל משה' זצ"ל, צריכים לעשות גדרים וסייגים בכל דבר, ובפרט בשימוש במכשירים שעלולים להביא את האדם לבאר שחת רח"ל.

"ועל כן כל מי שבידו אינטרנט שאינו מסונן במאת האחוזים, אין לו זכות להיות חבר בקהילה, וכן אסור להנהלת המוסדות להחזיק את הילדים שלו במוסדותינו. ומיד אחר החג ימונו עסקנים שיבדקו אצל כל חבר קהילה האם הוא מקיים את הדברים".

גם במוצאי חג השבועות, במעמד ה'באגלייטן' הנהוג בסטמר, ובו החסידים מלווים את האדמו"ר לביתו, חזר האדמו"ר על דבריו, והדגיש שוב: "אסור להחזיק אינטרנט בלי סינון כשר לכתחילה שבלכתחילה".

האדמו"ר הוסיף והסביר: "כשמברכים על פרנסה בשפע אומרים: 'ברווח ולא בצמצום, בנחת ולא בצער', אכן כל זה יתכן כשהוא 'בהיתר ולא באיסור', דהיינו כשמשתמשים לצורך הפרנסה בכלים באופן בו הם מותרים ולא באופן האסור, כי אז אי אפשר, ובוודאי שלא יצליח במעשיו".

קודם החג קרא האדמו"ר לאסיפה את חברי הכוללים של סטמר בניו יורק. האסיפה תתקיים מחר (ד) באולם עטרת אברהם בוויליאמסבורג, בהשתתפותם של חברי ורבני רשת הכוללים של סטמר מוויליאמסבורג, בורו פארק ומונסי, ובה ישמיע האדמו"ר פסק הלכה ותקנות לבני הכוללים בנוגע לאיסור ההחזקה והשימוש בפלאפון לא כשר.
סטמר טכנולגיה אקדמות שבועות קהילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד