י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עמונה שוב בכותרות • הרבנים דורשים הסדרה

רבני הישוב עמונה, יהודה יפרח ויאיר פרנק, פתחו בשביתת רעב ליד קרית הממשלה, בדרישה להעביר את חוק ההסדרה בכנסת • בלי החוק, מאיימת סכנת פינוי על היישוב

פינוי בעמונה. צילום: ארכיון
פינוי בעמונה. צילום: ארכיון

בצהרי היום (ג) פתחו רבני הישוב עמונה יהודה יפרח ויאיר פרנק בשביתת רעב ליד קרית הממשלה, תוך הבעת דרישה מראש הממשלה ומשרי הליכוד להעביר את חוק ההסדרה ביום רביעי הבא בכנסת, ולהציל את שכונת האולפנה בבית אל ואת הישובים עמונה, מגרון וגבעת אסף.

כזכור, ביום רביעי האחרון הסיר ח"כ יעקב כץ (כצל'ה) את הצעת החוק שלו בנושא, לאחר שקיבל הוראה לנהוג כן מרבו, ראש ישיבת בית אל. מכתב אותו הפקיד יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, בידי ראש המועצה, מאיר רוזנבוים, הכיל הבטחה לפיה במהלך השבועיים הבאים ייעשה כל מאמץ בידי ראש הממשלה למציאת פתרון, ואם זה לא יימצא - תעניק הקואליציה חופש הצבעה לחבריה.

עם זאת חשוב להדגיש כי חופש ההצבעה אינו כולל שרים וסגני שרים, ואם יחליטו הללו להצביע בעד החוק הם עלולים למצוא את עצמם מפוטרים מתפקידם (שיועבר מן הסתם לחברי קדימה, לצורך חיזוק פנימי של המפלגה). אם יחליטו לצאת ולא להצביע סביר להניח שהחוק לא יעבור.

לדברי המפגינים: "חוק ההסדרה נועד להחיל את ההגיון של חוק המקרקעין הישראלי על הישובים ביו"ש. אם החוק יעבור העותרים הפלשתינים ידרשו לראשונה להוכיח את בעלותם על הקרקעות, במדה ויעמדו בנטל ההוכחה הם יהיו זכאים לקבלת פיצוי כספי מלא על הקרקעות".

הם אף מצטטים את דבריו של שר האוצר, יובל שטייניץ, שהתבטא בשבוע שעבר על החוק ואמר: "זה לא ימין ולא שמאל, לא שטחים ולא שלום, אלא שכל ישר והגיון פשוט. החוק הזה הוא לא חוק עוקף בג"ץ אלא תיקון עצמי של הכנסת, שיצרה מצב מעוות ועכשיו מתקנת אותו".

השובתים טוענים כי "חוק ההסדרה יעשה צדק עם מאות משפחות, אנשים נשים וילדים העומדים להיזרק אל הרחוב ויציל את בתיהם מהריסה", לדבריהם: "לארגוני השמאל ברור שהריסת הבתים לא תשיב את הקרקעות לעותרים, שכן מדובר בקרקעות הנמצאות בתוככי או בסמיכות לישובים קיימים. האינטרס האמיתי של העותרים הוא לקבל פיצוי כספי, אולם הם לא מסוגלים להודות בו מחשש שירצחו על ידי הרשות הפלשתינית.

"כמו כן, ברוב המקומות מדובר באדמות טרשים נטושות שאיש לא בנה עליהם בית ולא נטע עליהם עץ. רוב התובעים כלל לא ידעו שבארכיונים הירדנים היו קיימים מסמכים על שמם, והתביעות מעולם לא התבררו משפטית בערכאות הרלוונטיות. במקומות אחרים אין תובעים גם כיום".

השובתים מקווים כי תהיה היענות גדולה לקריאתם, ורבים יצטרפו לשביתה במטרה ליצור לחץ ציבורי על ראש הממשלה ושרי הימין.
שכונת האולפנה חוק ההסדרה יעקב כץ כצל'ה יאיר פרנק יהודה יפרח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד