י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יצחק פוקס מציג: הצורף זועק 'ממעמקים'

יצחק פוקס, צורף וגם זמר, שלחניו מככבים לרוב באלבומי המוסיקה החסידית, מגיש אלבום חדש: 'ממעמקים' • האזינו ל'תכשיטים' המוזיקאליים

יצחק פוקס מציג: הצורף זועק 'ממעמקים'

יצחק פוקס, שילוב מקורי ונדיר של צורף כלי כסף שהוא גם מלחין ויוצר של עשרות שירים המלווים ונוגעים ברבבות יהודים בארץ ובעולם. גם שם בית מלאכתו 'פעמון ורימון', מעיד על השילוב המעניין שבחר לעצמו: מלאכה ומוסיקה.

פוקס, בשנות החמישים לחייו, החל את דרכו לפני שנים רבות טרם שחזר בתשובה. משחר ילדותו היה מחובר לסגנונות רבים של מוסיקה ובשפות שונות. אך מעולם לא נמשך לסגנון מסוים, אלא יצר יצירות חופשיות ומקוריות שלו. הוא ניסה את מזלו במבחני הלהקה הצבאית של צה"ל אך התחרט טרם החל. במהלך שיטוטיו אחר הפנימיות שחסרה לו כל כך, הגיע לירושלים ללמוד בישיבת 'אור שמח' והפך לחסיד ברסלב.


משהחל להופיע באירועים, הציג שירים מקוריים שלו שיצרו מהר מאוד לאלבום ראשון, 'באנו ביחד' שיצא בשנת תשמ"ה, אותו הקליט פוקס במשך 10 שעות רצופות. טעם הנגינה המיוחד שהכתיב לעצמו, היה נקי מכל כלי ליווי, ופוקס ליווה את עצמו בגיטרה בלבד. מהר מאוד נמכרו כל עותקי המהדורה הראשונה שהוציא. מה שהוליד שנתיים לאחר מכן אלבום נוסף: 'מלך', ובו אחד עשר שירים בסגנון זהה. לאחר תקופה ארוכה הוציא שני אלבומים נוספים.

מהר מאוד מצא עצמו יצחק פוקס מדלג בין הופעות וקומזיצים ברחבי ארצות הברית, שם קיים קהל משולהב ומעריצים רבים המכירים את שיריו בעל פה. במהלך השנים האחרונות נוצרה סביבו עדת מעריצים גדולה מאוד בבורו פארק שבניו יורק.

את שיריו של פוקס תמצאו אצל גדולי הזמר החסידי: ליפא שמלצר בדואט עם פוקס ב'הללו', מרדכי בן דוד עם 'מנוחה ושמחה' ושלמה טויסיג עם 'להשם הארץ'.

ארבע שנים אחר צאת האלבום הרביעי 'שירין ורחשין', יצחק פוקס שב באלבום ייחודי, מגוון ומקצועי: 'ממעמקים'. האלבום אוצר בתוכו שנים עשר שירים ולחנים חדשים. לרגל ההשקה שוחרר גם קליפ מיוחד עם שיר הנושא של האלבום - ממעמקים, אשר צולם על ידי הצלם מאיר הלטובסקי ברחבי ארצות הברית.

על העיבודים המקצועיים אחראים גדי פוגטש ורולי אזרחי.
יצחק פוקס מוסיקה חסידית ממעמקים מוסיקה מקורית צורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד