י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נתפס 32 פעמים נוהג בשלילה וירצה 15 חודשי מאסר בפועל

שופט בית המשפט לתעבורה קבע בפסק הדין: "לא ברור לי איזה עונש עוד ענישה ניתן לגזור כדי להרתיעו ולהרחיקו מהכביש". אור ירוק: "על המדינה להשקיע מאבים רבים בהגברת האכיפה המשטרתית בכבישים"

נתפס 32 פעמים נוהג בשלילה וירצה 15 חודשי מאסר בפועל

בית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע, גזר 15 חודשי מאסר בפועל על אדם שנתפס נוהג ללא רישיון נהיגה ושמעולם לא הוציא כזה. בתאריך 20 לפברואר 2012 נתפס נאיף אל אטרש נוהג בכלי רכב, כשהוא פסול מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה כתוצאה מהחלטה שיפוטית.

התביעה הדגישה כי גם מאסר של שנה לא הרתיע את אל אטרש מלנהוג שוב בכלי הרכב וכי בעברו הוא נהג 31 פעמים בפסילה,בכלי הרכב ולכן יש לגזור עליו מאסר בפועל לתקופה ממושכת. ההגנה הפנתה לכך שמשטרת ישראל עצמה, לא בחרה לעצור אותו לכל אורך שנות נהיגתו ולהביאו לבית המשפט מה שמן הסתם שיגר כלפיו מסר של סלחנות.

שופט בית המשפט לתעבורה אלון אופיר טען כי: "אני מסכים עם המדינה כי מדובר במקרה חמור מאוד של נאשם רצדיויסט אשר פעם אחר פעם אוחז בהגה. מאחר והנאשם בלתי מורשה לנהיגה במקור, כלומר מעולם לא הוציא רישיון נהיגה, לא למד נהיגה ולא עבר מבחני רישוי כנדרש, יצר הנאשם פעם אחר פעם סיכון עצום לעצמו ולסביבתו עת אחז בהגה ונהג בדרכים". השופט אופיר טען כי לא יכול להיות שאל אטרש לא הבין את חומרת המעשה שכן רק עתה הוא סיים לרצות שנת מאסר בגין אותו מעשה. "לא ברור לי איזה עונש עוד ענישה ניתן לגזור כדי להרתיעו ולהרחיקו מהכביש בו הוא נוהג פעם אחר פעם", טען השופט אופיר והוסיף, "המדובר בפרשה זו בנהיגה ה-32 של הנאשם בכלי הרכב".

השופט אופיר גזר על אל אטרש 15 חודשי מאסר בפועל, פסילה מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה לתקופה של שש שנים ו-10 חודשי מאסר על תנאי על עבירה דומה של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף, למשך שלוש שנים מיום השחרור.

עמותת אור ירוק: "על המדינה להשקיע מאבים רבים בהגברת האכיפה המשטרתית בכבישים. על בתי המשפט מוטלת האחריות לענישה ראויה כדי להרתיע נהגים מלנהוג בזמן פסילת רישיון נהיגה".
אור ירוק שלילה נהיגה פסילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד